«El comerç en línia ens obliga a créixer exponencialment»

Els gerents d’MRW a Tarragona reconeixen el gran impacte que les vendes per Internet tenen en el sector del transport de paqueteria

Per . Actualitzat el

L’increment de la venda d’articles per Internet ha donat peu al creixement de les empreses de missatgeria. Aquestes companyies han assumit el rol d’intermediari físic en un món cada dia més virtual. La delegació d’MRW a Tarragona n’és un exemple. Fa tres anys es van traslladar a una nova nau del polígon Riuclar perquè la seva se’ls havia quedat petita. Aquest any ja torna a ser insuficient i planegen una nova mudança aviat. «En els últims tres anys hem tingut un creixement del 150%, amb el que això implica: més personal, noves rutes, canvi de nau…», expliquen els seus gerents, Auxiliadora Carrero i José Soto. «Per molt que ens preparem, la demanda arriba a col·lapsar no només aquesta empresa sinó totes les de transport», comenta Carrero.

Des del Black Friday fins a passat festes, la plantilla de la delegació d’MRW gairebé es duplica i supera la cinquantena de treballadors. «El rècord de moviment de paquets de l’any el tenim durant el Black Friday i el Cyber Monday. Enguany va arribar el doble de mercaderia que un dia fort de la resta de l’any i s’ha superat en un 30% el volum del Black Friday de 2017», explica Soto, que admet que «hem de contractar més personal. Gairebé vam doblar la plantilla aquells dies, vam posar més rutes estructurals, camions amb més capacitat, vam treballar dia i nit… i als principals clients els anàvem a buscar paquets cada cinc hores».

Però no tot és Black Friday. El canvi d’hàbits per part de la ciutadania pel que fa a la compra ha fet que el negoci de la missatgeria hagi crescut exponencialment. «Estem en un 60% d’entrega al particular, quan abans el nostre core business era l’entrega a les empreses», comenta Soto.

Tot i això, pel gerent, la compra en línia «encara és una cosa molt nova i tots ens hi estem adaptant. El client encara vol saber una hora exacta, deixa les compres per l’últim moment…». Carrero afegeix que «moltes vegades no estan a casa, no agafen el telèfon, l’adreça és incorrecta… i això crea un coll d’ampolla». Per això, recomanen posar l’adreça del treball. Un hàbit que cada cop està més estès: «notem que cada cop anem més a les empreses per lliurar paquets als treballadors». Carrero també destaca la importància de les noves tecnologies per facilitar el repartiment. Com a exemple ens posa la darrera app d’MRW que «avisa els clients i així poden programar-se l’entrega al lloc on ells vulguin».

Quan els preguntem si la venda en línia ha arribat al seu punt àlgid, riuen. «Això és el principi», diu Soto. «S’ha vist que érem reacis a les compres per Internet. Ara cada vegada anem a més, però encara estem lluny d’altres països».