Una mala tardor dona pas a una bona campanya de Nadal

Els comerços de la ciutat igualen i milloren les xifres de les passades festes i comencen amb bon peu les rebaixes

Per . Actualitzat el

El comerç tarragoní tanca una bona campanya de Nadal. Des de l’associació comercial Via T expliquen que les vendes durant les festes de Nadal, en la majoria de casos, s’han mantingut o han superat les de l’any passat. Aquest optimisme contrasta amb la passada temporada de tardor que va començar amb «un octubre molt fluix i un novembre un pèl millor però bastant aturat», explica la dinamitzadora de l’associació comercial tarragonina, Judith Sentís.

En el marc de les festes, els comerços de la ciutat veuen amb bons ulls la nova estratègia comercial del consistori que ha consistit en una campanya conjunta de Nadal. Malgrat tot, lamenten l’estètica de la campanya que diuen «és bonica però massa innovadora». De cara a la pròxima edició demanaran una campanya «més tradicional i amb més motius nadalencs perquè tingui més ganxo».

Aquesta feina conjunta ha fet que s’hagi ampliat el Nadal Musical que organitza la Via T amb més espectacles arreu de la ciutat i amb un bon resultat de públic i que s’hagin realitzat activitats com xanclers, jocs gegants o atraccions de fira. Aquestes darreres han servit per compensar la pèrdua de la pista de gel al centre de la ciutat. Però des de l’entitat comercial consideren que ha estat insuficient. «Amb una sola atracció no n’hi ha prou», comenta Sentís. «Si haguessin posat més coses per als nens hauria sigut un punt d’atracció», explica la dinamitzadora, admetent les queixes dels comerciants de la zona.

Bon principi de rebaixes

En general, els comerços de la ciutat consideren que la temporada de rebaixes ha començat bé. «Hi ha moviment de gent i el clima favorable segurament hi té molt a veure», comenta Sentís. Alguns comerços han començat amb petits descomptes a l’espera de deixar passar les primeres setmanes per fer rebaixes més importants. Altres, en canvi, han optat per fer campanyes més agressives amb descomptes de més del 50%.

Uns i altres, i un cop passats aquests dos mesos de rebaixes que tot just ara comencen, tindran l’oportunitat de liquidar els estocs que els quedin, traient les Botigues al carrer el primer cap de setmana de març (de l’1 al 3). L’esdeveniment posarà el punt final a un hivern que ha començat bé, especialment si el comparem amb les poques vendes de la tardor.