El Port de Tarragona acumula tres mesos de tràfics a l’alça amb un canvi de tendència

El tràfic marítim a l’octubre ha estat el més important en els darrers 13 mesos

Per . Actualitzat el

El Port de Tarragona acumula tres mesos de tràfics a l’alça marcant un canvi de tendència iniciat el mes de juliol. Aquesta tendència s’observa en la successió de resultats ascendents aconseguits en els darrers mesos amb un total de 1,69 milions de tones al juliol, 2,02 milions a l’agost, 2,54 milions de tones al mes de setembre i 2,74 a l’octubre.

Els resultats de l’octubre són els millors resultats mensuals de l’any 2020, superant fins i tot els mesos anteriors a l’alentiment de l’economia mundial a causa de la pandèmia de la COVID-19. Seguint la tendència a l’alça, aquestes xifres també superen les registrades en el mateix període de l’any anterior, octubre de 2019, on es van moure 2,6 milions de tones per les 2,7 de l’any actual.

El millor mes dels darrers 13 mesos
El tràfic marítim a l’octubre ha estat el més important en els darrers 13 mesos. El moviment mensual de productes agroalimentaris és el segon més important de la sèrie històrica. Cal remuntar-se a setembre de 2019 per trobar un mes amb més activitat.

Els productes agroalimentaris i els líquids a doll són els tràfics amb un creixement més significatius durant el mes d’octubre.

En cereals, pinsos i farines el moviment ha estat de 736.187 tones,  un  26% més  respecte  el mateix període de l’any anterior.

En l’apartat de líquids a doll, i més concretament en el tràfic de productes energètics com el cru, el Port de Tarragona ha experimentat un creixement del 8,9%, amb 838.701 tones.

Per mercaderies, els productes més destacats han estat els destinats a la construcció. L’asfalt ha augmentat un 77% i els materials de construcció un 115% respecte el mateix període que l’any anterior. Els altres destacats son els productes energètics amb un augment del 103% dels gasos energètics del petroli, un 17% en carbó i el coc del petroli i gairebé un 9% en cru.

La tendència del carbó i els seus derivats, pel que respecta en l’acumulat d’enguany, és com s’esperava d’un clar descens per la disminució de la demanda del mercat nacional a causa del tancament de centrals tèrmiques i per l’aposta del Port de Tarragona per la diversificació i per la recerca de tràfics més sostenibles.

Lenta recuperació
La xifra de tràfics acumulats de l’any 2020 fins al 31 d’octubre és de 22 milions de tones, el que representa una disminució del 21,7% respecte el mateix període de l’any anterior. Aquests resultats són la conseqüència dels efectes de la COVID-19, pero també per la pèrdua del tràfic de sal potàssica, el descens de la demanda de carbó en el mercat nacional i per altres causes puntuals (meteorològiques, etc.).

El descens en el volum de tràfics és menor si no es té en consideració el carbó i coc de petroli i se situaria en el 17,9%.