Construït el primer caixó dels onze previstos del moll de Balears

S’utilitzen per a la fabricació de molls, dics i altres infraestructures relacionades amb l’activitat portuària

Per . Actualitzat el

El dic flotant Mar del Aneto ha completat la construcció del primer caixó per al moll de Balear. Un cop fabricat, s’ha realitzat l’avarament i es troba atracat en els voltants del moll de Catalunya mentre acaba d’adquirir resistència i s’implementen les mesures de seguretat per la seva posterior col·locació. Aquest primer caixó fabricat s’instal·larà en el primer tram del dic nord i es col·locarà amb mitjans marítims i terrestres. 

En total es fabricaran 11 caixons de 41,05 m d’eslora, 16,75 m de mànega i 21,30 m d’alt. El pes d’un caixó buit és de 7.288,80 tones, mentre que ple es calcula que serà de 33.440,65 tones. 

Aquests fonaments de formigó es col·locaran a sobre del material de l’escullera de la base un cop la banqueta de fonamentació i la grava d’enrasament estiguin preparades. 

Una construcció adaptada pel Port de Tarragona 

La tecnologia dels caixons redueix notablement l’impacte mediambiental respecte a altres mètodes, permet escurçar considerablement els temps d’execució i s’ajusta molt bé a les característiques del Port de Tarragona. 

Aquest tipus de plataformes s’utilitzen en els ports per a la fabricació de molls, dics i altres infraestructures relacionades amb l’activitat portuària. 

Característiques del moll de Balears 

La línia d’atracada total serà de 700 metres, ja que, en 240 d’aquests 460 metres de llargada, es podrà atracar en ambdós costats arribant a doblar el nombre de creuers que podran atracar simultàniament i, també, acollir els creuers més grans del món. 

En un futur, la nova infraestructura també podria ampliar serveis per a sòlids a granel i terminals multipropòsit.