Turisme presenta el Pla de Contingència del sector turístic de Tarragona per als propers mesos

Un dels punts de debat ha estat treballar perquè Tarragona sigui una destinació no massificada que atrau un turisme de proximitat

Per . Actualitzat el

La presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Laura Castel i el cap del Laboratori d’Innovació i Intel·ligència Turística d’Eurecat, Jordi Calabuig, han presentat el Pla de Contingència turística de Tarragona. Aquest document és el fruit de la implicació del sector, a través de les propostes aportades en gran mesura pels agents turístics de la ciutat i que el Patronat ha fet seu per poder-lo estudiar, avaluar i finalment, dur a terme, en els propers quatre mesos. 

En aquest sentit, Calabuig ha destacat la important implicació de molts sectors de la ciutat, com son les diferents associacions de restaurants i hotels; així com entitats tan rellevants com la Cambra de Comerç, el Palau de Congressos o l’Autoritat Portuària, entre altres. Els àmbits de reflexió i estudi han estat conceptes com l’atractiu de la ciutat; el màrqueting i la comunicació; la governança; la mobilitat; el suport a les empreses o la formació, entre altres. 

Tots aquests aspectes s’han avaluat donada la situació de crisi de la pandèmia de la covid i s’ha plantejat com el sector turístic se’n pot sortir. D’una banda s’ha debatut l’oportunitat de la ciutat de Tarragona d’una destinació no massificada, tranquil·la i propera; que atrau un turisme de proximitat. Els reptes estratègics del Pla de Contingència son quatre: Optimitzar la governança turística i involucrar intensament als agents turístics; donar suport als agents del municipi vinculats a la cadena de valor del turisme; orientar els recursos públics disponibles cap a un seguit d’actuacions que optimitzin l’escenari actual i generar confiança entre els potencials visitants de la ciutat.

Tal i com ha apuntat la consellera i presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Laura Castel, “algunes d’aquestes mesures ja s’estan duent a terme i estan començant a donar els seus fruits”.  Es refereix a l’anunci de Tarragona Turisme, a la gestió de les platges, a les taules de treball amb tots els sectors implicats durant el confinament, així com a “continuar sumant esforços entre els ens públics i privats”, com a un dels eixos més destacats d’aquest pla, ha finalitzat Castel.