Nou pas endavant de la ZAL del Port de Tarragona

S’ha adjudicat l’assistència tècnica per la redacció dels projectes d’accessos a Bac Engineering Consultancy Group per 50.000 euros

Per . Actualitzat el

El Port de Tarragona ha adjudicat el projecte d’assistència tècnica per a la revisió i redacció dels projectes d’accessos a la zona ZAL del Port de Tarragona. El projecte descriu els treballs i fixa les condicions tècniques que regiran el contracte per a la construcció dels accessos a la zona d’activitats logístiques del Port.

El servei s’ha adjudicat a l’empresa BAC, amb seu a Barcelona, i especialitzada en enginyeria, qualitat i medi ambient serà l’encarregada de dur a terme aquest projecte per un import total de 49.912,50€, en un termini de quatre mesos, i constarà 4 etapes: recopilació i anàlisi de la informació, estudi dels canvis i actualitzacions a realitzar, redacció dels projectes constructius i per últim es completarà amb els documents annexos.

L’objectiu final del projecte de construcció dels accessos a la Zona d’Activitats Logístiques del Port de Tarragona és connectar la ZAL a la xarxa viaria. Per una banda pel tram comprés entre la ZAL i el vial de la química que té l’origen a la rotonda de la ‘Piconadora’. I per altra banda, donar accés a la ZAL des de la C-31B, es definirà una rotonda a l’alçada de la intersecció amb la carretera TV-3146 i de la indústria Dow Chemical.

La ZAL un projecte amb un gran impacte

La inversió per desenvolupar la ZAL és de 30 milions d’euros. D’aquesta quantitat econòmica, 10 milions d’euros han estat destinats a la configuració de la primera fase dels diversos accessos viaris i ferroviaris.

La posada en funcionament de la ZAL suposarà un impacte positiu en el sector de l’ocupació al territori El Port estima que l’activitat a la ZAL generarà 2.974 llocs nous de treball directes i 744 indirectes, un total de 3.718 noves ocupacions al territori. Però, a aquesta quantitat cal afegir també els 564 llocs de feina que es crearan durant les obres d’execució del projecte que, sumats als anteriors, fan un total de 4.282 llocs nous de treball.

L’impacte econòmic que tindrà la ZAL dins de l’àrea d’actuació del Port de Tarragona serà d’uns 150 €/m2 el que es convertiran en 154 milions d’euros anuals de retorn de la inversió. Amb la implantació de la ZAL i tota la seva activitat, el Port de Tarragona preveu que l’impacte dels tràfics oscil·larà amb un increment d’entre els 2,7 i els 4,6 milions de tones anuals. El que significa un increment aproximant d’un 8 a un 14% més de tràfics respecte al resultat de 2018 que va ser de 32.000.000 de tones de mercaderies.