L’Ajuntament impulsa un pla per reactivar el comerç de la ciutat

Ha posat en marxa una línia d’ajuts als comerços que apostin per la digitalització

Per . Actualitzat el

L’Ajuntament de Tarragona ha exposat al sector, durant la Taula Estratègica de Reactivació del Comerç celebrada en línia aquest matí, un programa d’accions per reimpulsar el teixit comercial de Tarragona que vol dotar els comerços de les eines necessàries per combatre la crisi actual generada a causa de la COVID-19 i que alhora serveixin per encarar el futur del sector.

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, que ha presidit la Taula, ha destacat que cal “donar prioritat al comerç de barri, perquè és el que dona vida al carrer, que és el propi de la vida mediterrània. La digitalització ha de tenir com a objectiu el de donar suport al comerç, no substituir-lo, sinó enfortir-lo”.

Digitalització del comerç i finestreta única
La consellera de Comerç, María José López, ha assenyalat durant la Taula que “les circumstàncies que vivim fan que la gestió comercial de la ciutat hagi de canviar i ho farem posant en marxa un pla ambiciós de digitalització del comerç que ha d’anar acompanyat de seguiment i suport en formació”.

El projecte de digitalització arrenca amb ‘Som Comerç TGN’, una aplicació de fidelització i que facilitarà la venda disponible per a dispositius mòbils. Per fomentar aquesta iniciativa, des de la conselleria de Comerç també s’ha impulsat una línia d’ajuts als comerciants que apostin per la digitalització i participin en aquest projecte. Tots els comerciants que inscriguin el seu negoci a l’;aplicació rebran un ajut de 100 euros. La consellera ha anunciat que aviat començaran les formacions a cadascun dels comerços.

A més, María José López ha explicat que, per tal de facilitar una interlocució única i àgil i transversal entre els comerciants i l’Ajuntament, es posarà a disposició de tot el sector l’Oficina de Comerç, una finestreta única on els comerciants puguin adreçar les consultes i tràmits amb un equip d’experts en comerç i administració per resoldre les gestions, considerant que els departaments que afecten de forma directa o indirecta el comerç són diversos.

També es posaran en marxa campanyes de comerç relacionades amb la digitalització i de dinamització, la primera de les quals s’iniciarà les properes setmanes. A més, s’està preparant un marketplace propi de la ciutat.

Durant la reunió, la consellera de Comerç també ha fet referència a les mesures que l’Ajuntament ha anant prenent des del començament d’aquesta crisi per pal·liar les conseqüències sobre el comerç, que van des d’exempcions de determinades taxes, ajut a les rebaixes o condonacions en els lloguers de locals, creació d’un directori de botigues, entre altres.

Pel que fa a les entitats participants, entre d’altres aspectes, han assenyalat la necessitat de treballar transversalment les mesures de promoció de Turisme i de Comerç, per atraure visitants de proximitat i, fins i tot, per promocionar la ciutat i el seu comerç entre la pròpia ciutadania de Tarragona. També han expressat la necessitat accés a informació sobre els ajuts tant dels municipals, com d’altres administracions. Així mateix, han demanat més informació sobre quines mesures anti COVID han de prendre.

A la reunió també hi ha participat la consellera de Turisme i Desenvolupament Econòmic de l’;Ajuntament, Laura Castel. Hi han assistit representants de les entitats següents: Botiguers de Tarragona, Unió Botiguers Bonavista, Associació de marxants, Associació de Comerciants VIA T, Associació de Comerciants i Empresaris Tarragona Ponent, Nova Unió de Comerciants de Bonavista NUCB, Associació Centre Comercial la Vall de l’Arrabassada, Associació de Venedors Mercat Municipal de Torreforta, Associació de Comerciants Cos del Bou, Parc Comercial i d’Oci Les Gavarres, Mercadona, Federació Associacions de Veïns de Llevant, Federació Associació de Veïns S. XXI, Cambra de Comerç, CEPTA, Pimec, URV i la Càtedra Economia Local de la URV.