La fabricació de cervesa, assignatura d’un equip de la Universitat Rovira i Virgili

Per . Actualitzat el

Moritz University és un projecte pioner dirigit als estudiants de les universitats catalanes dels graus de Química, Enginyeria Química, Ciència i Tecnologia dels Aliments, entre altres, amb l’objectiu d’impulsar la cultura i el talent cerveser. El repte consisteix a aprendre els secrets de fabricació de cervesa de la mà dels mestres cervesers de Fàbrica Moritz Barcelona, Albert Viaplana i Germán Melgarejo, que es convertiran en els mentors dels estudiants durant aquest procés, i que culminarà amb l’elaboració d’una cervesa fresca i sense pasteuritzar.

L’equip de la Universitat de Rovira i Virgili està format per 6 alumnes d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris, d’Enginyeria Química i Tècniques de Bioprocessos Alimentaris i d’Enginyeria Química. Per a Maria Fernández, capitana de l’equip, «participar en el projecte representa per a nosaltres una gran oportunitat per aplicar tot el que hem aprés a classe sobre enginyeria de processos i tecnologia alimentària en un cas tan real i pràctic com és el disseny i l’elaboració d’una nova cervesa»; i afegeix, «a més ens permetrà millorar encara més en valors com el treball en equip, la cooperació i el lideratge, així com aprofundir dins del que és la cultura cervesera».

La iniciativa ha tingut molt bona acollida, amb més de 150 sol·licituds rebudes entre els estudiants en la seva fase de presentació. Els set centres universitaris catalans estaran representats cada un d’ells per un grup de sis alumnes que l’abril i davant d’un jurat, defensaran les seves creacions cerveseres.

La formació i elaboració

Els 41 estudiants rebran formació exclusiva de la mà dels mestres cervesers de la Fàbrica Moritz Barcelona. «Es tractarà d’una formació no només teòrica, ja que també posaran a prova els seus coneixements universitaris i inquietuds a la nostra microcerveseria de la Fàbrica Moritz Barcelona, ​​i així podran aprofundir en altres àmbits relacionats amb la composició i elaboració de la cervesa, els ingredients i els aspectes organolèptics de cada recepta», comenta Albert Viaplana, mestre cerveser de la marca.

Concretament, el 6 de febrer tots els grups han rebut una Master Class a la Fàbrica Moritz Barcelona. Els alumnes, després de la formació rebuda, treballaran en el disseny de la seva fórmula cervesera en les seves respectives universitats per a després, a la microcerveseria i amb un training individual per equips, elaborar-la de forma real.

La cervesa guanyadora es convertirà en la cervesa de temporada de la Fàbrica Moritz Barcelona el juny de 2020 i es comercialitzarà durant 4 mesos a la Fàbrica i al Bar Velòdrom de la capital catalana.