L’Ajuntament informatitza la gestió de residus de la deixalleria municipal

Un nou programari substituirà la documentació en paper i permetrà elaborar estadístiques i millorar la transparència

Per . Actualitzat el

L’Ajuntament de Tarragona, mitjançant la Conselleria de Neteja Pública, ha implantat un nou programari informàtic de gestió integral de les deixalleries de la ciutat. Actualment el desplegament es troba en fase de proves i es preveu que sigui plenament operatiu a finals d’aquest mes de juny.

 

Aquest nou programari permetrà informatitzar totes les dades d’entrada i gestió de residus a la deixalleria municipal, elaborar estadístiques i millorar la transparència en la gestió de la deixalleria. Així mateix, els operaris de l’equipament i els tècnics municipals de neteja pública podran treballar de forma conjunta i intercanviar dades en temps real.

 

El programari també permetrà disposar de control informatitzat del usuaris de la deixalleria, conèixer quins residus porten i també donar compliment a la nova normativa de traçabilitat dels RAEE’S (residus d’aparells elèctrics i electrònics).

 

Fins ara les dades dels residus dipositats pels 4.000 usuaris anuals de la deixalleria es registraven en paper, fet que en dificultava la consulta i gestió de les dades.

 

El desenvolupament del nou programari compta amb el suport econòmic dels plans PIMA 2017 en matèria de gestió de residus del Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi ambient (MAPAMA) i de l’Agència de Residus de la Generalitat de Catalunya.