Concentració per evitar el desmantellament de la línia Salou – Cambrils

La concentració serà el dissabte 6 d’abril de 11 a 12 del matí a l’estació de Salou

Per . Actualitzat el

La convocatòria compta amb el suport de sindicats (CCOO, CGT i UGT), entitats ecologistes (Ecologistes en Acció i Greenpeace), entitats agrupades en la Confederació d’Associacions de Veïns de Catalunya (CONFAVC), Federació ECOM d’associacions de discapacitats físics, la Plataforma Trens Dignes de Terres de l’Ebre i el Priorat, la Plataforma en Defensa del Ferrocarril al Camp de Tarragona (PDF.CAMP) i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP).

Davant l’anunci de clausura del servei ferroviari entre Port Aventura, Salou i Cambrils associat a la propera posada en marxa de la variant d’alta velocitat Vandellòs – Perafort / Vila-seca, les entitats convocants reivindiquen «el manteniment del servei de rodalies accessible i amb més freqüència mentre no es construeixi el promès tramvia».

Consideren que «la decisió de la Generalitat de no exercir les seves competències i plegar-se a les exigències dels ajuntaments, que demanen el desmantellament abans de tenir llest el tramvia, deixarà sense servei als 675.000 usuaris anuals de les estacions cèntriques de Salou i de Cambrils».

Expliquen que «d’acord amb el planejament territorial, la línia ferroviària entre Port Aventura, Salou i Cambrils s’ha de tranviaritzar, no suprimir i tornar a construir».

Cal recordar que des de 1979, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, candidata a operar el futur tramvia, mai no ha partit d’un desmantellament per tornar a construir, sinó d’una transformació gradual sobre totes les línies que li foren transferides (Metro del Vallès, Carrilet Llobregat-Anoia i línia Lleida-la Pobla). Transformar és més econòmic i ràpid que desmantellar i tornar a construir, i per suposat molt menys traumàtic per als passatgers i passatgeres del transport públic. A banda, els convocants lamenten que «el promès tramvia ni té recursos ni projecte constructiu enllestit».

Temen també que «un desmantellament previ té el risc de no acabar donant pas al tramvia, sinó a un nou espai dedicat a la circulació i aparcament de vehicles privats».

Les entitats convocants conviden a usuaris, altres entitats i ciutadania en general a sumar-se a aquesta acció «en defensa d’un servei públic en perill de desaparèixer per la miopia i la irresponsabilitat de les administracions».