Una vintena d’activitats centraran la 3a Setmana del Comerç a les comarques tarragonines

Per . Actualitzat el

Les Jornades Comerç Increïble –sessions de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç— se centraran enguany a analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç Una de les jornades —dimarts, 26 de març— es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials. També tindrà lloc el Retail Talks, un ‘showroom’ per al comerç, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting orientades al brand experience. A banda, les entitats i associacions de comerç se sumen a la 3a Setmana del Comerç, amb gairebé 150 activitats i accions arreu del territori.

Del 25 al 31 de març se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Amb el comerç com a protagonista, aquesta iniciativa pretén ser el punt de trobada amb el sector comercial i on es combinaran espais d’intercanvi d’experiències, plataformes de reflexió, i  espais de foment d’idees amb un munt d’activitats arreu del territori que ajudaran a posar en valor el comerç i a reivindicar l’important paper que juga en l’economia catalana i en el model de país.
El tret de sortida de la Setmana del Comerç el donarà dilluns, 25 març, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, al Caixa Fòrum, i comptarà amb la conferència Radical Retail, on el consultor i fundador  d’Infonomia, Alfons Cornella explicarà la seva visió sobre el comerç.

Jornades Comerç Increïble
Les Jornades Comerç Increïble —sessions tècniques de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç—  se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials, i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç.
La sessió de 26 de març es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials. Es comptarà amb la col·laboració de 3 experts europeus sobre la implantació del BID’s al Regne Unit i Alemanya.
La jornada del 27 de març se centrarà en «Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur?». De la mà de l’economista i «botigueròleg» Marcos Álvarez, s’ajudarà als assistents fer una diagnosi diferent dels seus negocis per planificar noves estratègies de venda per al futur. Alhora es debatrà sobre els nous perfils de consumidor, i de les noves competències que han de tenir els venedors.
Dijous, 28 de març, la sessió es dedicarà a com maximitzar les inversions en eines tecnològiques. Amb la participació de tres experts en la matèria, la jornada s’orienta específicament als empresaris de comerç, serveis i moda i als professionals que gestionen aquest àmbit a les seves empreses.
Divendres, 29 de març, tindrà lloc el Retail Talks, un showroom per al comerç, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting. Amb l’aparença d’un «market place», 16 empreses proveïdores exposaran in situ totes les solucions que ofereixen per a la generació de brand experience per al comerç detallista, amb contactes B2B amb els assistents.

Activitats de 3a Setmana del Comerç a Tarragona
Entitats i associacions de comerciants tarragonines se sumen una edició a la Setmana del Comerç amb un ampli programa d’activitats, amb una vintena d’iniciatives, que inclou des de jornades de reflexió i coneixement per a professionals fins a activitats lúdiques per a tots els públics.

Alt Camp
L’entitat Comerç de Valls ha organitzat al municipi xerrades de coneixement orientades a professionals: el 28 de març la xerrada «Com transmetre les nostres idees de forma impactant», a càrrec d’Enric Bastardas i el 29 de març la conferència «Bones pràctiques al comerç per a la inclusió, la resiliència i la sostenibilitat», a càrrec de Lluis Frago.
Així mateix, el 31 de març les entitats Comerç de Valls, Via T Tarragona Shopping i El Tomb de Reus impulsem conjuntament la «Cloenda-Vermut» de la Setmana als Jardins de Casa Rull de Reus.

Baix Camp
L’entitat El Tomb de Reus ha previst al municipi un nodrit programa d’activitats: el 25 de març, la xerrada «Professionalització al sector de la restauració», a càrrec del director de l’Escola d’Hostaleria Jordi Jardí; i la presentació de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEUS), a càrrec de Teresa Pallares i Jacint Pallejà. El 26 de març, l’entitat organitza la xerrada «Nous perfils gastronòmics», a càrrec de la dietista nutricionista Rosa Baró; i la sessió «Soc feliç amb tu. Compartir la felicitat amb els nostres clients», a càrrec de la coach empresarial, Bibiana Villa. El 27 de març, està prevista la xerrada «Reforma horària», a càrrec del director de l’Oficina de la Reforma Horària,  Alexis Serra, i el 28 de març, la sessió «Èxit a les XXSS», a càrrec de la bloguera i instagramer, Marina Cabero. El 29 de març l’entitat ha programat la xerrada «Centres comercials urbans vs centres comercials externs», a càrrec de l’economista, Modest Guinjoan. A Cambrils, la Unió de Botiguers impulsa del 25 al 31 de març la campanya «Compra a Cambrils i viu l’aventura».

Tarragonès
La Via T Tarragona Shopping organitza el 25 de març a la capital la sessió «Com treure suc a les XXSS: Facebook, Instagram i Instashop», a càrrec de Jan Bardolet, de Sixformedia; el 27 de març la sessió «Vull conèixer-te millor. El client com a focus d’atenció per a la generació d’idees», a càrrec de la coach empresarial, Bibiana Villa; i el 28 de març la sessió «L’art de fer que els teus potencials clients et trobin!», a càrrec de Maria Ardit i Anna Frixach, de Quimeras. De la seva banda, l’entitat Botiguers de Tarragona impulsa del 25 de març al 10 d’abril la campanya Primavera amb sorteig de tres premis de 100 euros. A Salou, l’Associació 365 dies Salou Vila Comercial organitza del 21 al 30 de març l’activitat La primavera el comerç altera, en col·laboració amb l’Ajuntament, i a Torredembarra, la Unió de Comerciants, Empresaris i Professionals de Torredembarra (UCEP) organitza del 25 al 31 de març el Concurs d’Aparadors.

Baix Penedès
L’entitat Fòrum Calafell organitza del 25 al 31 de març al municipi l’acció #calafellesviu. A Cunit, l’Associació de Comerciants i Empresaris de Cunit (ACEC) impulsa del 25 al 31 de març la iniciativa Cunit, territori pirata, i al Vendrell, el Centre d’Iniciatives i Turisme del Vendrell organitza la Setmana del Comerç Viu el Vendrell, del 25 al 31 de març.