Torra exigeix que es tiri endavant el Corredor Mediterrani des del Port de Tarragona

El president ha mantingut una reunió de treball a l’Autoritat Portuària i ha visitat les instal·lacions

Per . Actualitzat el

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha exigit avui al govern espanyol que “compleixi els terminis i tiri endavant el Corredor del Mediterrani”. “Continuem sense saber cert i clar quin any podrem comptar amb el Corredor i és una autèntica vergonya que està impedint el creixement del Port de Tarragona i que està traient oportunitats a les nostres empreses i treballadors”, perquè “els dèficits d’infraestructures són dèficits socials”, ha dit. El cap de l’Executiu ha fet avui una visita institucional al Port de Tarragona, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.

El Port de Tarragona, ha explicat el president, “ha fet la feina i té construïts els accessos, però el que no hi ha és el Corredor” i això “fa que les perspectives de creixement de Tarragona i del país quedin encallades”. “Necessitem que l’estat espanyol acabi les infraestructures que són cabdals per als ports catalans”, ha insistit. En aquest context, Quim Torra ha insistit a reclamar la gestió des de Catalunya de les infraestructures portuàries. “No té cap mena de sentit que al front portuari català hi hagi ports on les decisions encara es prenguin a 500 quilòmetres d’aquí, per això vull reivindicar que d’una vegada per totes els nostres ports els puguem gestionar des del Govern de Catalunya”, ha dit.

El cap del Govern ha encoratjat el president del Port a “tirar endavant els projectes d’ambició i de futur” que té en marxa la infraestructura i que, ha dit, “no ho són només per a Tarragona i la seva àrea metropolitana, sinó que són també projectes de país”. “Del vostre futur i del vostre èxit en dependrà el futur i l’èxit del país”, ha dit, i ha deixat clar que “des del Govern estem al vostre costat en les vostres peticions, reivindicacions i somnis de futur”.

El cap del Govern ha mantingut una reunió de treball amb el president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset; el director general, Ramón Garcia, i el comitè executiu de l’Autoritat Portuària i s’ha reunit també amb el comitè d’empresa i amb els treballadors del Port, als quals ha volgut traslladar el seu “agraïment”, perquè, ha dit, “el més important són les persones que tiren endavant els projectes i les empreses”.

De la seva banda el conseller Calvet ha instat a “crear un front portuari català”, perquè “darrere els ports el país avança, ens hi va l’economia, la capacitat de produir i d’exportar”. Calvet també ha situat el Port de Tarragona com “un exemple d’integració amb el seu territori immediat”.

El president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, ha agraït al president de la Generalitat la seva voluntat de ser avui al port per “conèixer en detall l’organització i recollir les nostres necessitats i ajudar-nos a reivindicar temes estructurals per al nostre futur com són el Corredor del Mediterrani i l’A27 tenint operatiu, al més aviat possible, el túnel del Coll de Lilla”. Cruset ha recordat que el  Port de Tarragona “és el gran motor econòmic de la regió Catalunya sud i volem continuar sent-ho en un futur” i, per aquest motiu, “s’està fent un esforç important per augmentar la nostra competitivitat en un mercat global”.  També ha posat de manifest “l’enorme capacitat de generar riquesa  i sinergies en el territori que té el nostre Port” i ha afegit que “la nostra voluntat ferma és anar molt més enllà i mirar el futur amb les millors garanties”.

A la visita hi han assistit, també, el delegat territorial del Govern a Tarragona, Òscar Peris, i el director general de Ports i Transports, Pere Padrosa.

El Port de Tarragona en xifres

El de Tarragona és el segon port de Catalunya en volum de tràfic, per darrere del de Barcelona. Destaca especialment pel petroli en cru i altres mercaderies relacionades amb la indústria petroquímica, així com també de productes agroalimentaris. De fet, està posicionat com a hub a la Mediterrània per a l’emmagatzematge i la distribució de productes petroquímics i lidera el moviment de productes agroalimentaris tant a l’estat espanyol com a la Mediterrània.

L’any passat va tancar amb uns ingressos de 56,5 milions d’euros i uns beneficis de 8,7 milions. En total el Port de Tarragona genera uns 2.000 llocs de treball directes i 6.000 d’indirectes.