Les obres del tercer fil posen en alerta els càmpings

Enorme preocupació del sector davant l’inici imminent de treballs en horari nocturn i sense previ avís

Per . Actualitzat el

Davant l’inici dels treballs previs del ‘tercer fil’ ferroviari a Altafulla, en ple estiu, en horari nocturn i sense cap tipus d’informació prèvia a les empreses turístiques que es veuen afectades, l’agrupació de Càmpings Tarragona Ciutat, –integrada pels set establiments del terme municipal de Tarragona: Las Salinas, Platja Llarga, Las Palmeras, Torre de la Mòra, Tamarit Beach Resort, Trillas Platja Tamarit i Caledònia–, fa constar públicament «l’enorme preocupació del sector per la falta de planificació de unes obres que acumulen anys de retard i que s’activen justament en plena temporada alta estival sense importar el perjudici als milers de clients que allotgem durant aquestes dates», raona el president d’aquest col·lectiu, Agustí Peyra.

Càmpings Tarragona Ciutat, que subratlla una situació de total indefensió davant l’Administració, ha sol·licitat una reunió urgent amb el nou subdelegat del Govern, Joan Sabaté, perquè intervingui davant Adif i es pugui reconsiderar el calendari d’obres. Malgrat les seves reiterades reivindicacions per suavitzar l’impacte del ferrocarril al seu pas pels càmpings, l’agrupació no entén «la manca de sensibilitat i la inacció més absoluta» de totes les Administracions implicades.

Els càmpings de Tarragona també destaquen l’enorme perjudici econòmic que pot provocar aquesta situació de no modificar-se l’actual programa d’obres. Amb gairebé 10.000 places, els set establiments que integren l’associació tripliquen la capacitat hotelera de la capital, amb un important creixement en els últims anys.

L’agrupació, alineada amb l’Associació provincial de Càmpings de Tarragona, Costa Daurada i Terres de l’Ebre, sempre ha defensat la solució aprovada pel Parlament de Catalunya el juliol de 2017 que impulsa i prioritza la rehabilitació de la línia interior Reus-Roda de Berà per al trànsit de mercaderies. La resolució insta al Govern de la Generalitat a «impulsar la recerca de consens al territori cap a la necessitat de la rehabilitació de la línia Reus-Roda i la seva priorització al Corredor del Mediterrani, i col·laborar amb el Ministeri de Foment per a facilitar l’aprovació de l’estudi informatiu i l’execució de l’obra».

En aquest sentit, Càmpings Tarragona Ciutat, que havia demanat expressament que les obres se suspenguin entre juny i octubre, es veu obligada a acceptar el ‘tercer fil’ com un mal menor a favor de la competitivitat de l’economia de Tarragona, tot i que critica «aquest lamentable començament en el desenvolupament d’una infraestructura dissenyada amb intenció de provisionalitat i sota la premissa de causar el mínim impacte possible a tots els nivells».