«El vehicle elèctric és un tren que arrenca i ja no pararà»

Josep Acero és el president de l’empresa municipal d’aparcaments (AMT)

Per . Actualitzat el

L’empresa Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT) està instal·lant sis punts de recàrrega per a vehicles elèctrics a diversos espais de la ciutat. La pròxima setmana entraran en funcionament i serviran per donar servei a un sector que està a l’alça i que es perfila com la punta de llança de la mobilitat del futur: més sostenible i respectuosa amb l’entorn. El president de l’AMT, Josep Acero, ens en parla i ens revela nous projectes que hi estan relacionats.

L’aposta pel vehicle elèctric cada cop més ferma.
Sí, és un tren que arrenca i que ja no pararà, i la mostra és que aviat inaugurarem els sis carregadors a la trama urbana de la ciutat: dos al barri de l’Arrabassada, un a la plaça Imperial Tàrraco, un davant de la Tabacalera i dos més a l’Anella Mediterrània. Un d’aquests dos, quan passin els Jocs, es col·locarà en un altre lloc de la ciutat que ens marcaran els experts en el cotxe elèctric.

Quines característiques tenen aquests carregadors?
N’hi haurà dos de càrrega ràpida i quatre de càrrega semiràpida. I tots s’instal·laran a la trama urbana perquè, en un any, volem que tots els aparcaments municipals tinguin carregador elèctric. Ara, en tenim un al de Saavedra, però volem que els vuit aparcaments municipals en tinguin un com a mínim.

Un cop completat el pla, ja es pot viure a Tarragona amb un cotxe elèctric?
Segons com veiem que funciona, podríem incrementar-ne a la trama urbana. Però un cop instal·lats tots aquests carregadors, més els d’empreses privades, com per exemple el del supermercat Plusfresc, Tarragona estarà ben equipada. La idea també és parlar amb les empreses privades que en tenen i fer un mapa públic i privat de carregadors elèctrics a la ciutat. I per donar exemple, l’AMT adquirirà dos vehicles elèctrics nous.

Són els primers?
De l’AMT, sí. Ematsa ja en té i des del consistori s’ha demanat prioritzar-ne la compra. De moment, però, hi ha cotxes que, per les funcions que fan, encara no poden ser elèctrics, tot i que ja han arribat als 300 quilòmetres d’autonomia.

I els carregadors s’han de donar a conèixer, no?
Exacte. Llançarem una campanya que es dirà «Tarragona es posa les piles. Tarragona connecta amb el cotxe elèctric». La veureu en els pròxims dies i servirà, sobretot, per ubicar els punts de càrrega.

En l’àmbit de l’aparcament, quins beneficis tenen els vehicles elèctrics?
No paguen a les zones blaves i als aparcaments paguen l’estada però no la recàrrega. S’afavoreix molt perquè és un tema de futur.

Quines sorpreses més ens esperen en aquest àmbit?
Estem en contacte amb operadors de bicicleta elèctrica i de moto amb els quals estem començant a parlar a veure si podem establir algun tipus de sinergia.

Fes-nos balanç de la reducció de preus dels aparcaments municipals?
Hi ha hagut un 20% més de recaptació, que no era l’objectiu, i un 20% més d’ocupació, que sí que era l’objectiu. Els 5,5€ per a tot el dia han estat un èxit i el 0,60€/l’hora a les nits, també. I l’altra aposta forta seran les més de mil places de pàrquings dissuasoris que tindrem abans de final d’any a un euro al dia, la zona taronja.