Dos caps de setmana d’oci i llegendes amb Catalunya, Hola Família

Hi participen unes 220 empreses de les quals 90 són del territori

Per . Actualitzat el

El director general de Turisme, Octavi Bono, acompanyat del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer, ha presentat avui a Tarragona la gran acció promocional del turisme familiar “Catalunya, Hola Família!”. Han estat acompanyats de l’alcalde de Salou, Pere Granados; l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; l’alcaldessa de Prades, Lídia Bargas; l’alcalde de Vilanova de Prades, Artur Miró; l’alcalde de Vallclara, Rosendo Roig; l’alcalde de Mont-ral, Francesc Xavier Pagès; i d’altres representants dels municipis i empreses de Tarragona.

“Catalunya, Hola Família!” consisteix en la celebració de dos caps de setmana pensats especialment pel públic familiar arreu del territori. Les destinacions de costa celebren aquesta acció del 20 al 22 d’abril, i les de natura i muntanya, del 18 al 20 de maig. Municipis i empreses participants han preparat uns caps de setmana plens de sorpreses i activitats pels seus visitants: descomptes en l’allotjament, gratuïtats, tallers, sortides, menús especials als restaurants…amb l’objectiu que les famílies amb infants gaudeixin de tot el que ofereixen les destinacions familiars catalanes.

Avui s’ha presentat el detall d’aquesta acció corresponent a la demarcació de Tarragona on participen més de 90 empreses i sis municipis certificats en turisme familiar (a la costa i a l’interior) que organitzen més de 70 activitats: Salou, Vila-seca la Pineda Platja, Cambrils, el Vendrell, Els Ports i Muntanyes de Prades.

A més de promocionar un dels productes clau en l’estratègia turística catalana, amb l’acció “Catalunya, Hola Família”, l’ACT vol contribuir a la desestacionalització, destacar la qualitat i la diversitat de l’oferta especialitzada en famílies que hi ha arreu del territori i incrementar la visibilitat dels adherits als seus segells familiars.

Per a aquesta primera edició, el tema escollit ha estat «Llegendes en Família», amb l’objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, s’ha creat l’app “Llegendes en família” que permetrà buscar i “caçar” durant aquests dos caps de setmana, els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amagaran en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori. En el cas de les destinacions de Tarragona, aquests éssers són: el Pirata Dragut de Salou, la Donzella de Vila-seca La Pineda Platja, la Farnaca de Cambrils, el Drac Caramot del Vendrell, la Serena dels Ports i el Nen de les Muntanyes de Prades.

Per primer cop i de manera conjunta, en col·laboració amb els ens de promoció territorials, 24 destinacions de turisme familiar certificades per l’ACT a Catalunya participen en aquests dos caps de setmana amb més de 150 activitats lúdiques i culturals per gaudir en família. Hi estan implicades 223 empreses i equipaments turístics familiars d’arreu de Catalunya.

El primer cap de setmana familiar (20-22 d’abril) estarà centrat a les següents destinacions de costa: Blanes, Calella, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d’Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l’Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú.
El segon cap de setmana (18-20 de maig) se celebra a les destinacions d’interior i muntanya: Berga, Els Ports, Vall d’en Bas-Les Preses, Vall de Boí, Valls d’Àneu i Muntanyes de Prades.

Turisme Familiar, un segment clau

El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant a nivell nacional com internacional.

El director general de Turisme, Octavi Bono, ha destacat que “el viatge a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent”. I ha afegit que ”el turisme familiar és un potencial client d’una gran complexitat i dimensió amb unes necessitats i expectatives que cal saber satisfer”.

L’any 2017, el 22% dels 19 milions de turistes estrangers que van visitar Catalunya va ser famílies amb canalla que van generar prop de 4.000 milions d’euros. Els francesos i britànics són els mercats que més turisme familiar aporten a Catalunya (34%), amb el 23% i l’11% respectivament. D’altra banda, les famílies nòrdiques són les que fan una despesa més elevada.

Durant la presentació el president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer, ha explicat que la “a la Costa Daurada el 2017, el 65,1% dels turistes va venir de vacances en família, i d’aquests, un 30% són famílies amb nens d’entre 6 i 12 anys. A les Terres de l’Ebre, el 57,8% van ser famílies i d’aquestes, el 30% amb nens d’entre 0 i 5 anys”.

Segons dades amb què treballa l’Agència Catalana de Turisme sobre sis dels principals mercats emissors (Benelux, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia i Rússia), les famílies planifiquen els seus viatges entre un i sis mesos abans de realitzar-los. Per exemple, tres de cada quatre italians comencen a planificar tres mesos abans de viatjar, mentre que els alemanys ho fan, com a mínim, amb sis mesos d’antelació. Les famílies que planifiquen amb menys temps les seves vacances són les procedents de Rússia.

La recomanació d’amics és un dels factors més importants a l’hora de triar per primer cop Catalunya. I l’opinió dels nens també juga un paper destacat a l’hora de triar destinació. Cal destacar que, un cop fet el viatge, italians, russos i francesos són els que més comparteixen les seves vacances en xarxes socials.