Els camions deixaran de circular per l’N-340 al gener de 2018

Els camions circularan per l’AP-7 amb bonificacions dels peatges de fins al 50%. Els turismes tindran gratruïtat en els trajectes diaris entre Vilafranca i Alcanar

Per . Actualitzat el

Un total de 25 municipis del Penedès i de la demarcació de Tarragona afectats pel pas de l’N-340 han donat el vistiplau a la proposta de la Generalitat per tal de reduir la sinistralitat a la carretera nacional en els trams on aquesta encara no està desdoblada en autovia. La mesura de l’administració catalana, tal com ja s’havia avançat, inclou prohibir la circulació de camions per l’N-340, desviant-los per l’AP-7 amb bonificacions en els peatges de fins al 50%. De la mateixa manera, i per tal de descongestionar la nacional del trànsit de turismes, aquests no pagaran peatge entre Vilafranca Sud i Alcanar sempre que es tracti de moviments interns d’anada i tornada en el període màxim de 24 hores. Segons la Generalitat, que ha consensuat aquestes mesures amb la titular de la carretera, el Ministeri de Foment, la prohibició del trànsit de vehicles pesants començarà a aplicar-se al mes de gener de 2018.

Concretament, han donat llum verda a la proposta els alcaldes d’Altafulla, l’Arboç, Bellvei, Calafell, Castellet i la Gornal, Creixell, Cunit, Roda de Berà, Santa Margarida i els Monjos, Torredembarra, el Vendrell, Alcanar, Amposta, Aldea, Camarles, Ampolla, Perelló, Tortosa, Cambrils, Vila-seca, Mont-roig, Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Subirats, Vilafranca del Penedès i l’Ametlla de Mar.

Desviament de camions i bonificacions

Les mesures incloses a la proposta de la Generalitat pretenen descongestionar l’N-340, molt saturada, especialment pel pas habitual de camions. Així, la implantació d’aquestes mesures permetrà desviar uns 3.800-4.000 camions diaris de la N-340 a l’AP-7 entre Tarragona i l’Hospitalet de l’Infant, la qual cosa millorarà la seguretat i fluïdesa en la carretera. Concretament, la proposta inclou:

• Desviament obligatori de vehicles pesants cap a l’AP-7 entre Peníscola i Hospitalet de l’Infant, i entre Altafulla i Vilafranca del Penedès Sud: la bonificació del peatge per als camions de pas serà del 42,5% i per als que fan desplaçaments locals serà del 50%.

• Bonificació per als vehicles lleugers a l’AP-7 per als moviments interns entre Vilafranca Sud i Alcanar: es bonificarà el 100% de l’import del peatge de l’AP-7 en el desplaçament per als vehicles lleugers que facin el recorregut d’anada i tornada entre dues sortides/entrades entre Vilafranca Sud i Alcanar en període de 24 hores com a màxim. Com ja succeeix en altres vies de peatge, aquestes bonificacions es vehicularan mitjançant el sistema de pagament dinàmic (Via-T).

Aquesta proposta de la Generalitat serà vigent fins al desplegament del nou model de peatges que el Govern vol implementar en el territori a partir del gener de 2019, basat en una tarifa plana que permetrà homogeneïtzar el sistema de peatge a Catalunya.

En declaracions als mitjans de comunicació, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha dit que «hem acreditat que aquestes mesures compten amb el consens del territori».