Teatre a l’escola, un excel·lent recurs pedagògic

CRÒNICA II Mostra de Teatre Escolar, per Joan Martínez Delgado, coordinador pedagògic

Per . Actualitzat el

Els dies 8 i 9 de juny de 2017 el Teatre Metropol de Tarragona va acollir la II Mostra de Teatre Escolar organitzada per l’Equip de Suport de Teatre a les Escoles de l’Institut Municipal d’Educació (IMET).

Enguany han participat cinc escoles de la ciutat que sota el lema “Èpoques i cultures” van posar en escena les següents obres dirigides pels components de l’esmentat equip:

Dia 8:

Escola de Pràctiques 5è: Els tres pels d’or del cap del diable, Vicenç Cañón

Escola Riu Clar 5è El timbaler del Bruc: Anna Sabaté

Escola Els Àngels 4t La filla del carboner, Cristina Cosials

Dia 9:

Escola Saavedra 5è La comèdia de l’olla, Marta Grau

Escola Torreforta 6è El mandarí, Alberto Peralta

Aquesta segona mostra s’inseria en unes jornades pedagògiques teatrals on els alumnes, a banda d’actuar, van poder gaudir d’un matí de cursets de malabars i tècniques de circ impartits pels membres de la Companyia Passabarret, qui, alhora, van presentar i conduir l’acte de la tarda, fent les delíciesde tots els assistents.

Els objectius que volien assolir aquestes jornades teatrals, i la mostra en particular, són variats però, com a exemple, podem destacar, entre altres, la possibilitat que els alumnes han tingut de presentar les obres de teatre en un espai escènic de qualitat on han pogut veure quines són totes les tasques desenvolupades pels equips tècnics i conèixer de primera mà els racons i raconets d’un edifici tan singular com l’emblemàtic teatre Metropol de la ciutat, que alguns ni tan sols coneixien. Així mateix, han pogut veure, gaudir i valorar amb respecte les representacions realitzades pels alumnes d’altres escoles. I, el més important, han estat capaços de posar-se, tot superant inhibicions i vergonyes, davant d’un públic que, expectant i encuriosit, ha valorat enormement la seva feina pel que fa a la interpretació i a les acurades posades en escena proposades pels responsables de les obres.

Les dues tardes de mostra van ser plenament satisfactòries, ja que a més van tenir el suport dels tutors i equips directius que, durant el curs escolar, han estat seguint les evolucions dels diferents muntatges que s’estaven preparant als seus centres i han assistit a les representacions finals. També estem molt agraïts de la bona acollida rebuda per part del públic, majoritàriament familiars dels alumnes, que han vingut a gaudir dels espectacles.

Un cop més, els components del nostre equip agraïm la confiança dipositada pels responsables de l’IMET i ens ratifiquem en la idea que el teatre, tot i que no està dintre dels currículums escolars com a assignatura, és un excel·lent recurs pedagògic que afavoreix l’assoliment de les competències educatives tant des del suport d’àrees expressives i estètiques (llengua, la música, la plàstica, l’educació física…), com, i aquesta creiem que és la més important, des del suport a tot allò que implica valors, habilitats socials i maduració emocional de l’alumne. Esperem continuar el curs vinent amb una III Mostra de teatre escolar. Així que… a fer feina i a buscar un altre lema.