EduMindUp! arrenca amb 600 professors inscrits

Les jornaders s’allargaran fins al cap de setmana

Per . Actualitzat el

L’arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, i la consellera d’Educació de la Generalitat, Meritxell Ruiz, van ser els encarregats de donar la benvinguda institucional i inaugurar les sessions plenàries. En l’acte d’obertura també van intervenir en Pablo Muñoz, director del Col.legi Sant Pau Apòstol, Francesc Ortiz, director de la Fundació Sant Fructuós, Joan Olivella, diputat delegat dels Serveis d’Assistència al Ciutadà (SAC) i Francesc Roca, conseller de educació de l’Ajuntament de Tarragona. La ponència d’obertura anirà a càrrec del genetista i catedràtic de la Universitat de Barcelona, David Bueno, Premi Europeu de Divulgació-, explica les aportacions de la neurociència en els processos d’ensenyament i aprenentatge.

El professor Bueno ha destacat la importància d’esdeveniments com el EduMindUp! de Tarragona per transmetre el missatge que “els estudis en neurociència cognitiva poden i han d’ajudar, de fet ja ho estan fent, a millorar encara més les nostres estratègies educatives, sempre en benefici dels alumnes”.

Al costat de David Bueno se citen a Tarragona el divendres i dissabte ponents de la talla de la guru de la intel·ligència emocional Begoña Ibarrola, el catedràtic d’Ètica de la Universitat Ramon Llull Francesc Torralba, l’escriptora Elsa Punset, el famós coach Àngel López Naranjo o el mentalista Ramon Fauria.

“La trobada de Tarragona reflexiona Ibarrola- ens fa plantejar-nos si la formació dels docents és la més adequada a la nostra realitat, i descobrir llacunes que han de ser omplertes abans que es trobin en les aules … Podem estar en un moment important per a la educació, que ofereix eines per a un aprenentatge individualitzat, però cal saber manejar-les, i sobretot, tenir en compte aquesta plasticitat cerebral que ens tranquil·litza i relaxa en saber que podem aprendre de diferents maneres i mostrar el que sabem de diferents formes “.

“És molt important que la comunitat educativa pugui congregar al voltant d’aquestes idees per conèixer-se, intercanviar opinions, aprendre estratègies, i de forma conscient, incorporar aquests coneixements a l’aula”, subratlla Elsa Punset.