Esperant els turistes

El sector preveu amb optimisme l’arribada d’una allau de visitants

Per . Actualitzat el

La Setmana Santa s’acosta i des del sector turístic ja tenen fetes les previsions d’ocupació, que són molt optimistes. Són molts els factors que conflueixen per fer pensar que aquesta serà una de les millors temporades turístiques dels darrers anys: la posada en marxa de FerrariLand, l’arribada de creuers, bones previsions meteorològiques, una Setmana Santa tardana i, el que és més important, un bon ritme de reserves hoteleres que farà que aquest any a la Costa Daurada siguin uns 65 els establiments hotelers que tindran obertes les portes, enfront de la cinquantena d’hotels que van obrir la Setmana Santa de 2016.

No són pocs, doncs,  els indicadors que conviden a ser optimistes de cara a la temporada turística que comença oficialment amb la Setmana Santa. Des de la Federació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) afirmen que «el tancament de reserves en infinitat d’establiments amb tanta antelació, feia anys que no es recordava i és molt positiu, ja que podem preveure amb temps les necessitats dels nostres visitants, contractar personal i obrir instal·lacions amb la seguretat que tindrem visitants». En aquests termes es manifesten els principals representants del sector de l’allotjament –hotels, càmpings i apartaments- de Salou, Cambrils, Vila-seca i la Pineda–, així com el president de l’Associació d’Apartaments Turístics de Tarragona, Íñigo Rosell, que ja registra una ocupació per sobre del 90% a hores d’ara. També a les Terres de l’Ebre són optimistes quant a ocupació i comarques com la Terra Alta podrien assolir el 100% d’ocupació turística durant els dies centrals de la Setmana Santa.

Des del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el seu president Martí Carnicer, es mostra satisfet per aquestes previsions, però recorda que el que cal fer ara «és fidelitzar aquests turistes perquè tornin a casa nostra».

Un model turístic familiar

Una de les estratègies que han de permetre consolidar aquesta fidelització és el reforç de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre com a destinació turística familiar. «Amb la diversificació que fem dels nostres recursos hem de ser capaços d’aconseguir que la gent es quedi a la zona, que vulguin tornar. Aquesta és la gran diferència entre la nostra destinació de fa, posem-hi, vint anys i la d’ara. Hem superat el model de “sol i platja” per oferir un valor afegit que no tenen altres destinacions», assegura Carnicer.

En aquest sentit, municipis  com Salou o Cambrils reforcen aquests dies aquest model de turisme familiar amb una oferta que combina atractius com l’oci, la cultura i també l’esport. Així, Salou ha redissenyat recentment la seva imatge amb l’objectiu de recordar la seva essència ‘Family friendly’, i Cambrils acull aquests dies diferents esdeveniments esportius que garanteixen la presència de gairebé 20.000 esportistes nacionals i internacionals al municipi.

Més enllà de les estratègies particulars de cada zona o municipi, tal com recorda el president del Patronat de Turisme, «recentment hem assolit unes fites que ens permeten ser molt optimistes com és la posada en marxa de FerrariLand o l’arribada de creuers a Tarragona, que ens han d’esperonar a continuar treballant plegats i a aprofitar les oportunitats que ens generen».