Els hotelers tarragonins es plantegen renunciar als viatges de l’Imserso

Al·leguen pèrdues econòmiques per la congelació de preus des de fa tres anys

Per . Actualitzat el

Els hotelers de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, molt especialment uns 15 hotels de Salou,Cambrils, Coma-ruga, Sant Carles de la Ràpita i Vila-seca, la Pineda, estan analitzant la viabilitat de seguir allotjant als viatgers del programa de Vacances per a Gent Gran que cada any organitza l’Imserso i que a la província de Tarragona comercialitza més de 35.000 paquets turístics.

Tal com indica David Batalla, president de la Federació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), “el motiu és econòmic, després de tres anys de preus congelats, no hi ha previstes millores en la retribució de les estades hoteleres, així doncs fa temps que treballem amb pèrdues”. El Govern Central ha plantejat una pròrroga que no comporta cap millora en els preus que perceben els hotelers, per tant, s’enfronten a un quart any de congelació en un escenari de pujada general dels costos.

Xavier Roig, president de l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, afirma que “ens paguen 21€ per persona i dia en règim de pensió completa -incloent aigua i vi- en una habitació doble ambimpostos inclosos.” Per això, actualment els hotelers de la província de Tarragona s’estan replantejant signar els contractes per a la temporada vinent. Roig afegeix que “l’objectiu de participar en els programes de l’Imserso és mantenir la planta hotelera oberta amb tot el que això comporta, per exemple en llocs de treball estables, però ara mateix no és rendible. Així doncs,lamentablement, això afectarà les més de 500 persones que treballen de forma directa als hotels que habitualment col·laboren amb l’Imserso.”

Els hotelers esperen que siguin els usuaris qui puguin assumir un petit increment en el preu, arribant fins als 23 euros per dia, tenint en compte que la qualitat del servei que actualment s’ofereix no té res a veure amb el programa de fa una dècada. Tot i que Batalla conclou que “és responsabilitat de l’administració cercar solucions a aquest problema que ells mateixos han creat per unes condicions inadequades a la realitat actual del sector turístic. Hem fet moltes inversions per millorar la qualitat de la planta hotelera perquè els nostres visitants tinguin tots els serveis que necessiten. Ara mateix la situació és insostenible amb aquestes condicions.”