Salou inicia una prova pilot per eliminar el paper i tramitar expedients de forma electrònica

Al 2016, un 93,3% dels documents interns s’han signat electrònicament

Per . Actualitzat el

L’Ajuntament de Salou camina decidit a la implantació de l’administració electrònica en la seva gestió diària i des de finals del 2016, està aplicant la reducció de paper de forma efectiva. Des de la mateixa entrada, al registre general situat a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), la documentació que aporta el ciutadà, s’escaneja de forma certificada i passen a ser documents electrònics originals, que substitueixen de forma completa al paper, i que de fet, ja no es trasllada al departament corresponent, i que podrà ser retornat al mateix ciutadà. En aquestes primeres setmanes, s’està executant aquesta nova forma de recepció de documentació en alguns departaments, amb la idea d’estendre aquesta política a tota l’organització. Pel regidor de Serveis Generals i Tecnologia, Jesús Barragán, «l’administració electrònica és una realitat i a l’Ajuntament volem seguir avançant en la seva aplicació,reduint terminis i visites presencials, reduint passos en les tramitacions, i en la reducció fins a l’eliminació del paper en l’entrada, en la gestió interna i en la comunicació de les resolucions als ciutadans i empreses, tenim molt clar que aquest és el camí».

Gestió 100% electrònica dels expedients administratius

La gestió de l’expedient administratiu, a partir d’aquest moment, ja és electrònic (100%), els documents, els informes tècnics, els acords i les resolucions dels òrgans de govern, són generats i signats de forma electrònica en totes les dependències municipals. De fet, a l’Ajuntament de Salou, des del 2010 la signatura electrònica de documents està perfectament consolidada, i amb dades del 2016, el 93,3% dels documents generats de forma interna, es van signar electrònicament.

Captura de pantalla 2017-03-07 a las 10.53.05

Notificacions telemàtiques

A més, després de l’entrada en vigor el passat mes d’octubre, de la nova llei de procediment administratiu, Llei 39/2015, també, les notificacions dels acords són entregats de forma completament electrònica en els supòsits que la llei especifica.

En concret, el nombre de notificacions telemàtiques realitzades a l’ajuntament, ha crescut de forma exponencial en els darrers mesos, tal com es veu al quadre següent:

Captura de pantalla 2017-03-07 a las 10.54.31

I a 2017, tan sols durant els 2 primers mesos, són més de 650 les notificacions telemàtiques practicades des de l’ajuntament.

IdCAT Mòbil també està facilitant el creixement de la tramitació a la seu electrònica

En els registres d’entrada de sol·licituds a l’administració local, també s’està potenciant el canal electrònic i cada cop són més els ciutadans i empreses que trien la seu electrònica de l’ajuntament (www.ov.salou.cat) per adreçar-se en les seves peticions o tramitacions. La possibilitat que l’Ajuntament de Salou inclou amb el IdCAT Mòbil, de poder identificar-se de forma digital, i de signar les sol·licituds o documents annexes, està facilitant aquest creixement en les tramitacions.