El turisme de la Costa Daurada tanca un any de rècord

La destinació tarragonina tancarà l’exercici amb prop de 20 milions de pernoctacions generades per 5,3 milions de visitants

Per . Actualitzat el

La Costa Daurada tancarà l’any amb un increment del 9% en les pernoctacions respecte al passat 2015. Es calcula que el territori haurà acollit més de 19,6 milions de pernoctacions. Durant el 2015, la Costa Daurada va rebre poc més de 18 milions de pernoctacions i el 2014, 17,2 milions.

Pel que fa als mercats es pot parlar de tendència a l’alça en tots els casos llevat del rus, que enguany s’ha mantingut. Destaca el bon comportament del mercat irlandès, i de manera molt notable, el britànic, que se situa gairebé a nivell del francès.

En l’àmbit provincial, també es produeix un increment de pernoctacions del 9% respecte a l’any passat (20.603.114 en total, generades per 5.396.470 turistes) respecte al mateix període de l’any anterior. Per tipus d’allotjament, els hotels són els que més han crescut, un 11%, seguits dels càmpings (9%), els apartaments (6%) i l’allotjament rural (5%). L’estada mitjana es manté gairebé igual: 3,7 dies.

A les Terres de l’Ebre, els mercats espanyol, català, holandès i belga són els que creixen.
Des del Patronat s’ha qualificat l’any d’atípic, atès que ha estat influenciat pel context social: la davallada del turisme en destinacions com Egipte, Tunísia o Turquia, l’antelació de les reserves i la baixada del preu dels carburants ens han afectat positivament. No obstant això, la depreciació de l’euro ha estat un fre per a mercats com el rus.

La 27a Nit del Turisme ha servit per felicitar el sector per la feina feta i pels èxits aconseguits. Una de les fites que el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha posat de relleu és l’increment de l’activitat de l’aeroport de Reus que ha augmentat un 15,2% el nombre de passatgers en relació a la temporada anterior. A banda, també destaca l’evolució de l’activitat creuerística i les obres de Ferrari Land.

L’ens supracomarcal també es mostra molt satisfet pel guardó que ha rebut recentment la marca turística Terres de l’Ebre, que la situa com una de les cent millors destinacions de turisme sostenible de tot el món. A més, des de la Nit del Turisme es vol encoratjar el sector a continuar treballant en la mateixa línia, tot i que s’ha apuntat la necessitat d’emprendre accions de fidelització del turisme basades en el coneixement.