Any de rècord en la recepció de creuers

L’any 2015, amb un total d’11.600 creueristes, es calcula que l’impacte econòmic al territori va ser d’uns 720.000€. Enguany serà major

Per . Actualitzat el

La millor temporada de creuers que mai ha viscut el Port de Tarragona va finalitzar amb el ‘Wind Star’ el passat dissabte 5 de novembre. Ja són 21 els creuers que han visitat la nostra ciutat, la qual cosa implica superar la xifra de 13.000 creueristes que al llarg de l’any han visitat el territori de manera lliure, o bé han contractat les excursions que Tarragona Cruise Port Costa Daurada ofereix a les companyies navilieres, amb l’objectiu que cada creuerista gaudeixi d’una experiència única quan visita les nostres comarques.

Després de tres anys d’intens treball per atreure creuers a la ciutat, el Port de Tarragona ja s’està posicionant en el mapa de creuers i en els programes de les principals navilieres. Tarragona Cruise Port Costa Daurada és el fruit d’aquesta nova estratègia comercial que busca convertir el Port de Tarragona en destí regular de creuers per als milions de passatgers que anualment solquen la Mediterrània.

El 86% dels creueristes que arriben al Port de Tarragona coneixen el territori per primera vegada i es calcula que el turisme de creuers va tenir un impacte econòmic per al territori el 2015 d’aproximadament 720.000€. Cal recordar que, el 2015, el Port de Tarragona va rebre 11.600 passatgers, dels quals el 90% van optar per conèixer el territori, de manera lliure o mitjançant les excursions programades que s’ofereixen per visitar Tarragona Romana, Reus i Cambrils, el monestir de Poblet, PortAventura, Altafulla o cellers del territori.

L’any passat va ser l’explosió del turisme de creuers a la nostra ciutat, ja que el 2014 només 1.900 creueristes van arribar al Port de Tarragona. Una xifra que els anys anteriors encara havia estat més baixa.

El nou projecte de creuers és el resultat del grup de treball liderat pel Port de Tarragona, i on també són presents el Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, la Cambra de Comerç de Tarragona, la Patronal de Turisme, el Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Reus, Parc Científic i Tecnològic i PortAventura. El compromís d’aquest projecte és posicionar Tarragona com a alternativa sòlida a la Mediterrània dels creuers turístics.