Una app facilitarà l’accés al 112 als refugiats

En el marc del conveni de col·laboració signat per Interior i Telefònica

Per . Actualitzat el

app 112 refugiats

El Departament d’Interior, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i l’empresa Telefónica han presentat un conveni de col·laboració per facilitar a les persones sol·licitants de protecció internacional o refugiades a Catalunya la distribució de l’aplicació mòbil (APP) «112 Accessible» per a telèfons intel·ligents amb l’objectiu de facilitar-los el contacte amb el telèfon d’emergències 112 de Catalunya (CAT112).

La Generalitat de Catalunya i Telefónica actuaran coordinadament per donar una resposta ràpida, senzilla i eficaç a les peticions urgents d’assistència via telefònica, que facin les persones sol·licitants de protecció internacional a Catalunya que necessitin contactar amb la policia, els bombers, el SEM, protecció civil o els agents rurals.

Mitjançant el conveni, Telefónica es compromet a proveir de manera gratuïta l’aplicació multilingüe ‘112 Accessible’ a les persones demandants de protecció internacional o refugiades a Catalunya que no parlen català, castellà, anglès, francès o alemany. Per la seva banda, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies es compromet a facilitar la distribució de l’APP de manera gratuïta a les persones refugiades, a fer-ne difusió i promoure’n la utilització. Finalment, el Departament d’Interior, mitjançant el CAT112, es compromet a tractar adequadament els avisos que rebi als seus centres de gestió provinents de l’aplicació mòbil.

L’aplicació permet la comunicació amb el telèfon d’emergències 112 a través de pictogrames i un servei de geolocalització utilitzant idiomes com l’àrab, el rus, el xinès, el polonès, el japonès, l’italià o l’anglès.