Salou rebutja el model turístic basat en l’oferta d’alcohol i sexe

Des del Patronat de Turisme demanen als establimets hotelers que deixin de comercialitzar ofertes com el Karibean Spring Break

Per . Actualitzat el

Salou rebutja el model de turisme basat en l’oferta d’alcohol i sexe que promocionen iniciatives com el Karibean Spring Break que, per un preu força, reduït, engresca els joves a «viure la seva primera orgia a Espanya». El festival, previst del 4 al 8 de maig, es promociona entre estudiants francesos com «un espai per compartir amb amics, alcohol, sexe, diversió».

En aquest sentit el Patronat Municipal de Turisme de Salou ha emès un comunicat en què es desmarca d’aquest tipus de turisme i asseyala que  es durà a terme un requeriment a l’empresa pel cessament immediat en l’ús del nom de Salou en aquest operatiu que res té a veure amb la certificació del municipi.  El comunicat assegura que «el municipi vol allunyar-se de la mala imatge que representa la comercialització d’aquests tipus de paquets vacacionals molt puntuals, ja sigui aquest Karibean Spring Break o el Saloufest, que xoca amb el model turístic de Salou pel qual passen més de dos milions de visitants i que majoritàriament (80%) són turisme familiar», i per això demana  a una part de l’empresariat de l’allotjament «que sabem és molt reduïda, que deixin de comercialitzar-lo», ja que es tracta d’una oferta privada.

Cal recordar que aquest rebuig ja es va escenificar setmanes abans que arribés la primera tongada de joves universitaris participants al Saloufest d’aquest any.