La Via T, una associació que dóna impuls al petit comerç tarragoní

Amb un total de 150 associats, l’entitat vol donar visibilitat i dinamisme al petit comerç de la ciutat amb diferents accions que es desenvolupen durant tot l’any

Per . Actualitzat el

El petit comerç és un dels principals actius de qualsevol ciutat que es vulgui sentir viva, activa i en forma. L’entramat comercial diu molt de la força d’atracció que pot tenir una ciutat com Tarragona respecte a la resta del territori i aquí, a casa nostra, hi ha una entitat que treballa des de fa molts anys per dotar d’aquest impuls els establiments de tota la vida, aquells que ocupen un lloc en l’imaginari col·lectiu i també a aquells de nova creació que decideixen implantar-se en el nucli urbà fugint de les grans superfícies. Parlem de la Via T i ho fem amb el seu president actual, Salva Minguella, responsable de la joieria Zaida, que reflexiona sobre l’estat actual del comerç i el paper de l’entitat.

El principal objectiu de la Via T és donar suport als seus associats, assessorant-los a l’hora de realitzar tràmits relacionats amb el negoci, oferint-los estratègies de dinamització conjuntes i donant visibilitat a tot allò que organitzem des de l’entitat», explica Minguella.

A la pregunta sobre quin paper té una entitat com aquesta per al comerç de la ciutat Minguella no dubta que «és molt necessària, però malauradament no disposem de tots els recursos econòmics que voldríem per poder dur a terme la nostra tasca d’una manera més efectiva». L’entitat es nodreix de les quotes dels seus associats, que actualment són uns 150, i també de les ajudes i subvencions que poden rebre d’entitats i administracions. «Cal prendre decisions sobre estratègies de promoció del comerç, cal desencallar molts temes que ens afecten a tots, comerciants i ciutat, i fins que no ho fem estarem molt condicionats», assegura el president dels comerciants.

Les accions que es realitzen des de la Via T van encaminades a dinamitzar el carrer, a donar visibilitat als comerços cap enfora, a posar en valor el petit comerç establert a la ciutat. «Jo sempre dic que els comerços tradicionals són l’ADN de la ciutat. Si perdem aquest valor que tenim perdem una part de la nostra identitat. Per això cal protegir-lo, cuidar-lo… i això és el que demanem a les institucions de la ciutat, però també crec que els comerciants hem de fer un esforç i implicar-nos més per adaptar-nos als nous temps. No podem anar en contra de les tendències».

La Via T organitza diferents activitats com la fira fora estocs, activitats i animació al carrer per la campanya de Nadal, convenis de promoció i de formació amb diferents entitats, concursos d’aparadors… Podeu conèixer tota la seva activitat a les xarxes socials.