Cunit i Cubelles dibuixen les principals línies del Pla Estratègic del ‘Penedès Marítim’ fins 2019

Jaume Casañas, regidor de Turisme i Patrimoni de Cunit: ‘Estem treballant conjuntament perquè el Penedès Marítim consolidi el seu espai dins del territori català’

Per . Actualitzat el

Els Ajuntaments de Cunit i Cubelles, des de les regidories de Turisme, han posat ja les bases de les actuacions que es portaran a terme dins del projecte ‘Penedès Marítim’. A principis del mes de setembre, els dos Consistoris van mostrar la voluntat de dibuixar nous horitzons conjuntament fins 2019.

Aquests dies, Jaume Casañas, regidor de Turisme i Patrimoni de Cunit, i Raül Mudarra, regidor de Turisme de Cubelles, han tingut la segona jornada de treball per determinar els nous camins del Penedès Marítim.

Any rere any des de 2012, tots dos Ajuntaments han apostat perquè aquesta marca sigui molt més que un nom i que un logotip. El Penedès Marítim s’ha anat consolidat i s’ha aconseguit portar a terme diferents accions amb la complicitat d’altres administracions, institucions i també de marques turístiques com la ‘Costa Daurada’ i ‘Costa Barcelona’.

En aquest marc, es planteja ara encetar una campanya turística sota el nom de “Slow Barcelona” que promogui el territori del Penedès Marítim com a l’alternativa tranquil·la i el destí per a les famílies on trobar apartaments turístics, bon clima, entorns naturals ideals per a gaudir-los amb nens.

Aquest Pla estratègic inclou una novetat, la de Charlie Rivel com a ambaixador del Penedès Marítim, l’universal pallasso cubellenc que va fer emocionar a generacions. Aquest estiu s’ha començat a celebrar a Cubelles el 25è aniversari de l’exposició permanent dedicada a la seva figura, coincidint amb la 4a Mostra de Pallassos, un esdeveniment que també es vol potenciar com a referent en l’agenda d’oci i lúdica del Penedès Marítim.

El plantejament estratègic fins 2019 passa també per a continuar promocionant el Penedès Marítim arreu del territori català, fent més incidència en l’eix diagonal i en les Terres de l’Ebre, i aprofitar els mitjans de transport públics per a crear nous atractius turístics, per exemple amb rutes, amb l’oferta enoturística i/o gastronòmica, cultural i patrimonial de les dues localitats.

També s’està estudiant la possibilitat de crear un Festival de música entre els dos municipis

El regidor de Turisme i Patrimoni de Cunit, destaca que “el Penedès Marítim és un territori amb trets diferencials que ens fan ser un escenari únic que ofereix una varietat d’atractius que no tenen altres llocs. Estem treballant conjuntament perquè el Penedès Marítim consolidi el seu espai dins del territori català”. Casañas afegeix que “el Penedès Marítim és una realitat de dos municipis que vol atraure principalment al turisme familiar, tenim tots els ingredients per ser el destí ideal d’aquest tipus de turisme”.