Cinc creuers passaran pel Port de Tarragona en un mes d’octubre de rècord

La Costa Daurada ha iniciat aquest 2015 el camí per assolir l’objectiu de 40.000 creueristes l’any

Per . Actualitzat el

Tarragona i la Costa Daurada comencen a fer-se un nom en el competitiu món del turisme de creuers. Aquest 2015 la destinació ha començat a recollir els fruits de la feina comercial feta des que es va crear la marca Tarragona Cruise Port-Costa Daurada, amb la qual els agents del territori (Port, Patronat de Turisme de la Diputació, Patronat de Turisme de Tarragona i Cambra de Comerç) han donat a conèixer els encants de les nostres comarques dins dels mercats internacionals en els darrers dos anys. L’evolució positiva del comportament dels creuers a Tarragona es veu clarament reflectida aquest mes d’octubre, al llarg del qual fins a cinc creuers faran escala al Port de Tarragona. L’arribada d’aquestes embarcacions cal afegir-la a les altres sis registrades pel Port de Tarragona durant els mesos d’estiu. En total, aquest 2015 hauran passat per la ciutat de Tarragona prop de 12.000 creueristes, tot un rècord que aproxima la destinació al seu objectiu a llarg termini d’atraure 40.000 creueristes anuals.
Després d’un estiu força actiu, amb l’arribada de sis creuers (un dels quals amb més de 3.000 passatgers a bord), Tarragona afronta un mes d’octubre d’autèntic rècord. En les pròximes setmanes fins a cinc creuers faran escala al Port de Tarragona, fet que consolida la destinació en el mercat dels creuers en època de tardor. Es tracta d’embarcacions de mida reduïda, amb centenars de passatgers a bord, però que dins del sector són catalogades com a creuers de luxe premium, amb turistes d’alt poder adquisitiu que busquen destinacions alternatives a les tradicionals. Aquest mercat és precisament en el qual s’intentarà especialitzar la ciutat de Tarragona, que competeix a l’ombra de Barcelona (primer port de creuers del Mediterrani), sense renunciar, però, a rebre creuers de majors dimensions. Aquest 2015 hauran passat per Tarragona un total d’onze creuers amb prop de 12.000 passatgers a bord, fet insòlit a casa nostra i alhora esperançador per avançar en la línia estratègica dels agents turístics de Tarragona i la Costa Daurada en aquest sentit. L’evolució en els darrers tres anys així ho demostra. El 2012, per exemple, a Tarragona només va arribar un creuer en tot l’any. Les dades van millorar el 2013, tot coincidint amb la posada en marxa de la marca Tarragona Cruise Port-Costa Daurada i van arribar un total de tres creuers amb uns 1.500 passatgers. L’any passat, el 2014, es va repetir la xifra de tres creuers, aquesta vegada amb un total de 2.000 passatgers. Després de l’èxit de 2015, amb un total d’onze creuers i prop de 12.000 passatgers, les previsions per al 2016 es fixen en l’arribada d’unes catorze embarcacions que apostin per la ciutat de Tarragona.

Creuers ‘premium’
Si bé el Port de Tarragona ha rebut creuers de tota mida aquest 2015 (fins i tot el Costa Favolosa amb més de 3.200 passatgers), el potencial de la destinació tarragonina està en els creuers de luxe premium, embarcacions de mides més reduïdes (tant d’eslora com de calat i passatgers), que acostumen a buscar destinacions exclusives per als seus clients. Aquests tenen un poder adquisitiu alt i volen conèixer els territoris on fan escala, fet que reverteix en el comerç local, la restauració i, en el cas de la Costa Daurada, en la visita al ric patrimoni cultural de l’entorn (Tàrraco Romana, Ruta del Cister, Enoturisme). De cara a pròxims anys el territori dissenyarà una estratègia en aquest sentit.