Schwartz-Hautmont finalitza l’operativa del projecte Optara des del Port

Es tracta d’una gran estructura de més de 85.000 m3 i 6.000 tones que es va dividir en 28 mòduls per poder ser transportada

Per . Actualitzat el

Diumenge es va dur a terme l’última operativa de càrrega de peces de grans dimensions del projecte Optara que l’empresa Schwartz-Hautmont ha construït, durant sis mesos, en les seves instal·lacions al moll d’Aragó i Lleida del Port de Tarragona.

Aquesta gran estructura es va dividir en 28 mòduls, amb més de 85.000 m3 i 6.000 tones, i durant aquest mig any, s’ha exportat amb diferents operatives des de la infraestructura portuària tarragonina amb destinació una refineria de TOTAL a Amberes (Bèlgica).

L’operativa del projecte Optara ha constat de cinc embarcaments. El primer es va dur a terme el mes de setembre del 2014, i l’últim va finalitzar el passat diumenge on el vaixell Rolldock Sea que navega sota bandera dels Països Baixos, amb una eslora 140 metres, màniga 24 metres i un calat 7 metres va dur a terme al moll d’Aragó una de les majors operatives de project cargo realitzades al Port de Tarragona.

L’empresa que ha construït aquestes peces és Schwartz Hautmont, el projecte de disseny i enginyeria ha anat a càrrec de Coordinadora, la logística del transport de les peces a terra (fins al vaixell) s’ha dut a terme per ALE- Aertssen. Euroports ha estat responsable de l’estiba de tota l’operativa del projecte, i també han participat les companyies navilieres SAL i RollDock.

Un dels millors ports del Mediterrani per a l’operativa de project cargo

El Port de Tarragona és un dels ports mediterranis especialitzats en l’operativa de project cargo (peces de grans dimensions o components que necessiten muntatge al vaixell) que ofereix unes infraestructures especialitzades per aquest tipus de càrrega, així com àmplies àrees operacionals als molls, les rampes Ro Ro i una excel·lent accessibilitat via terrestre i ferroviària. Tanmateix, la ubicació estratègica privilegiada al Mediterrani atorga al Port de Tarragona un valor afegit enfront els ports del nord d’Europa degut, en gran part, a la favorable climatologia que permet dur a terme operatives de càrrega de project cargo a l’aire lliure durant tot l’any.

El tràfic de project cargo és una de les línies de treball en el marc de l’aposta estratègica per la diversificació i increment de tràfics al Port de Tarragona. Així mateix, la infraestructura portuària tarragonina posa a disposició del client serveis eficients com l’estiba altament qualificada i l’eficiència en el procés de càrrega i descàrrega.