Abelló vol que aparcar costi un preu màxim de 3€/dia

L’alcaldable de CDC llença la seva primera proposta de campanya per millorar l’aparcament i fomentar el comerç al centre de Tarragona

Per . Actualitzat el

Aparcaments públics Albart Abelló Tarragona

Albert Abelló, candidat de l’alcaldia de Tarragona per Convergència Democràtica de Catalunya, ha donat a conèixer la seva primera iniciativa electoral en matèria de mobilitat. L’alcaldable aposta per establir un preu màxim de 3 euros diaris a tots els pàrquings públics de la ciutat i també per aplicar una nova tarifa més barata a les zones regulades (zones blaves, verdes i taronges). El candidat aposta també per integrar l’actual pàrquing de la plaça Corsini amb el nou pàrquing que s’està construint sota del Mercat Central per dotar la ciutat d’un gran equipament de més de 700 places que cobreixi les necessitats d’estacionament al centre de la ciutat.

Segons Albert Abelló, Tarragona disposa de més de 8.000 places d’aparcament públic a la disposició dels tarragonins i dels visitants. Tot i així, el candidat creu que «s’han d’optimitzar les places pel benefici dels ciutadans» i aconseguir augmentar un 50% l’ocupació de les places per a vehicles». Aquest canvi de tarifes proposat per l’alcaldable de Convergència «significarà més comerç per a la ciutat i oportunitats de negoci», assegura Abelló, qui veu aquesta unificació com una invitació a la gent perquè compri al centre i no a les grans superfícies dels afores de la ciutat. La iniciativa inclou la creació d’una targeta per a tots els residents i treballadors autònoms que tinguin un negoci a la ciutat, els quals disposaran d’una hora d’aparcament gratuït a qualsevol de les places públiques del municipi.

Segons Abelló, «l’actual política d’aparcaments, amb preus elevats, absolutament desordenada i amb una gran manca d’informació de cara a l’usuari, està perjudicant greument el teixit econòmic de Tarragona i complicant la vida dels ciutadans».

L’alcaldable de CDC denuncia que «no pot ser que vinguis a Tarragona a comprar i et costi més el pàrquing que els pantalons. Els ciutadans que arriben en cotxe a la ciutat mai no saben on podran aparcar i quant els costarà. Cada pàrquing és una república independent, cadascun té els seus preus i la seva política».

Segons Abelló, «estem fent fora la gent i frenant qualsevol tipus d’atracció. Mentre les grans superfícies tenen ben resolta aquesta qüestió, el comerç local està patint una política d’aparcament que s’ha fet d’esquena a ell. Ens estem complicant la vida quan tenim la solució». Tarragona té 12.015 places d’aparcament, 8.170 de les quals són públiques (5.507 d’àrea regulada i 2.663 de pàrquing)».

Gran Pàrquing Públic al centre de la ciutat

Albert Abelló diu que vol «posar fi al descomunal desordre de l’actual política d’aparcaments que pateix Tarragona. Hem de recuperar la gran Tarragona, la Tarragona que sap què vol i cap on va. Una Tarragona amb una oferta pública de places d’aparcament ben gestionada, ordenada, competitiva, que afavoreixi l’atracció i el retorn de ciutadans als comerços locals i que no compliqui la vida als ciutadans».

El primer pas per aconseguir-ho, segons CDC, «és la creació del Gran Pàrquing Públic». L’alcaldable proposa unificar l’aparcament de la plaça Corsini (que actualment compta amb 423 places) amb el que s’està construint sota del Mercat Central (que tindrà 326 places). El nou pàrquing tindrà una capacitat per a 749 vehicles i donarà resposta la gran necessitat d’aparcament públic que hi ha actualment al centre de la ciutat.