Tres microbusos a la xarxa de transport municipal de Tarragona

En una primera fase aquests nous microbusos cobriran les línies de Llevant (Entrepins i l’Escorpí) i la zona del Vial de Bryant i Passeig Torroja

Per . Actualitzat el

 

La xarxa de transport públic de l’Ajuntament de Tarragona ha incorporat a la seva flota 3 nous microautobusos de baix consum que, principalment, es destinaran a facilitar el trànsit a les zones de la ciutat de més difícil accés. La presentació dels nous vehicles, feta davant de l’estació de busos, ha anat a càrrec de la regidora de Mobilitat, Begoña Floria, i de l’alcalde de la ciutat, Josep Fèlix Ballesteros.

El consistori assegura en un comunicat que la incorporació dels nous microbusos es fa «complint les premisses del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST) 2012-2017, que preveuen un canvi de model de transport públic urbà, basat en millores estructurals de la xarxa amb vehicles adaptats a l’entorn i demanda».
Amb la previsió d’anar adaptant els vehicles a les necessitats particulars de cada línia i atès que hi ha algunes zones de la ciutat de difícil accés per als autobusos de 12 metres (alguns carrers estrets, pendents pronunciats, etc.), s’incorporen aquests tres vehicles més petits, de 7 metres, que poden circular per les zones amb característiques orogràfiques més complexes.

En una primera fase, un dels microbusos estarà destinat a Llevant, però el servei s’ampliarà amb itineraris més detallats, amb més parades per la zona d’Entrepins i Escorpí, per exemple, on, a més, una major part de la població és gent gran i famílies amb nens petits. Un altre dels nous busos es destinarà a fer el recorregut de la  L21, que realitza l’itinerari per Vial Bryant i Passeig Torroja, on la circulació de doble sentit limita la maniobrabilitat dels autobusos grans.

L’adquisició d’aquestes tres unitats significarà una millora tant des del punt de vista d’eficiència, atès que contribuirà a la reducció del consum de combustible, com des del punt de vista de l’eficàcia, ja que significarà una major agilitat del transport públic, una menor ocupació dels vials especialment al centre urbà, contribuint a l’increment de l’ús del transport públic.
Aquesta nova incorporació al servei d’autobús municipal ofereix una alternativa als desplaçaments en automòbil privat al centre des de les zones més allunyades amb l’incentiu de tenir un bus més ràpid, amb menys costos, més sostenible i més còmode que no agafar el cotxe.

Compliment del PMUST

Durant l’any 2012 es va dur a terme el Pla de viabilitat de l’EMT amb criteris d’eficiència i rendibilitat dels recursos municipals. Es van eliminar línies duplicades i es va adaptar itineraris i freqüències a la demanda existent, tot tenint en compte la necessària reducció de la despesa exigida pel Govern de l’Estat a les empreses municipals.
El consistori l’any 2013 va iniciar el pla de millora a la xarxa de transport públic urbà amb la finalitat d’adaptar-la a una demanda que exigeix coherència i adequació a la morfologia de la ciutat, tot ampliant la cobertura amb els criteris establerts en el PMUST.