El conveni ha estat signat per l’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer i el president del Consell de Tarragona de Pimec, Florenci Nieto. També han estat presents en l’acte la regidora de Promoció Econòmica, Àngels Turdiu, el primer tinent d’alcalde, Benet Jané i el president del Centre d’Iniciatives i Turisme, Magí Mateu.
L’objectiu d’aquest conveni és establir un marc de col·laboració entre l’Ajuntament del Vendrell i Pimec Comerç per tal de promoure accions de millora en el desenvolupament del comerç urbà i de proximitat, a través d’actuacions conjuntes que reverteixin en benefici de les petites i mitjanes empreses comercials del Vendrell.
En aquest sentit, ambdues institucions realitzaran accions conjuntes a partir dels següents eixos estratègics:
1. Cap a la professionalització del sector
– Dissenyar conjuntament un diagnòstic de les mancances actuals del sector en termes de formació.
– Realitzar programes de formació especialitzada en comerç.
– Generar lligams entre les escoles de comerç i els gremis sectorials i territorials.
2. Promoció de l’associacionisme
– Promoure la renovació i actualització de les estructures associatives de comerç, així com la progressiva unificació de les diverses associacions d’un mateix municipi.
– Promoure la posterior integració de les associacions municipals a entitats d’àmbit superior català.
– Assessorar les associacions de comerciants en tot allò relatiu a legislació, drets de les persones consumidores, noves tecnologies, conflictes laborals, relacions institucionals, etc.
– Promoure que es creïn estructures associatives de comerç, i la seva posterior inclusió a federacions o entitats d’àmbit superior.
3. Foment i assessorament a la creació d’empreses a l’àmbit del comerç
– Assessorar els empresaris i empresàries que desitgin crear una empresa de comerç.
– Promoure també la internacionalització de les empreses de comerç.
4. L’excel·lència als mercats municipals
– Endegar projectes per reforçar la centralitat del mercat municipal al conjunt de l’oferta comercial.
– Dissenyar projectes, conjuntament amb els ens locals, perquè el mercat municipal esdevingui nucli de la vida social del municipi mitjançant l’organització d’actes cívics, culturals, lúdics i solidaris a les seves instal·lacions.
– Endegar accions encaminades a assolir l’excel·lència als mercats municipals i a millorar l’experiència de compra de les persones consumidores.
– Dissenyar projectes per rellançar l’activitat dels mercats de marxants, tot integrant-la dintre de l’oferta comercial local.
5. La integració dels comerciants nouvinguts
– Organitzar actes i jornades per tal de facilitar la integració dels comerciants nouvinguts.
– Elaborar materials específics en aquest àmbit.
– Realització de jornades de sensibilització per tal de desmuntar tòpics, rumors i llegendes urbanes que dificulten la integració real dels comerciants nouvinguts.
6. El comerç electrònic
– Promoure programes de formació en noves tecnologies adreçats específicament al món del comerç.
– Realitzar jornades i tallers de sensibilització en aquest àmbit.
– Contribuir a la creació de botigues virtuals col•lectives per a barris, mercats, eixos comercials o municipis amb atractiu turístic.