El moll de la Química rep al primer petrolier de 100.000 tones

El vaixell Torm Valborg ha carregat 52.000 tones de nafta a la terminal d’Euroenergo amb destinació a Singapur

Per . Actualitzat el

El vaixell, Torm Valborg, petrolier de 100.000 tones de capacitat, construït l’any 2003, ha realitzat avui la seva primera aturada a la terminal d’Euroenergo del moll de la Química (punt d’atracada 4) del Port de Tarragona. El director de Desenvolupament Corporatiu del Port de Tarragona, Joan Basora, ha entregat una mètopa al capità del Torn Valborg, Wilfredo Jr. Latonio Ferme, en un acte que ha comptat també amb la presència del director general d’Euroenergo, Igor Mozgovoy; la responsable del departament de Desenvolupament de Negoci d’Euroenergo, Anastasiya Mozgovoy; i el director general de la consignatària Transmar, Luis García.

El Torm Valborg pertany a la naviliera TORM, de Dinamarca, una de les més importants a l’àmbit internacional, i ha atracat al Port de Tarragona per carregar 52.000 tones de nafta de Repsol i es dirigeix a Singapur. Aquest vaixell tanc té una eslora de 243,85 metres, una mànega de 42 metres i un calat de 12 metres. Ha estat estibat per Euroenergo i consignat per Transmar.

Naviliera TORM

TORM és una companyia naviliera amb base a Copenhaguen i amb activitats a tot el món; té oficines a Manila, Singapur, Mumbai i Stamford. Dóna treball a més de 2.700 navegants i té uns 275 empleats a terra. L’empresa opera una flota gran i moderna, especialitzada en operacions comercials mundials amb vaixells petroliers i vaixell de càrrega. Fundada en 1889, TORM ha crescut fins a convertir-se en una de les majors companyies daneses. La divisió de petroliers de la companyia és la primera transportista de productes derivats del petroli com la gasolina, el combustible per a avions i la nafta. També opera amb el transport de gra i altres matèries primeres.

Euroenergo

Euronergo ofereix, al Port de Tarragona, una operativa complexa des de la recepció/expedició en vaixell i camió, vagó cisterna o per l’oleoducte de CLH. Euronergo té la concessió de dos punts d’atracada interconnectats que permeten realitzar operatives de berth to berth (atracada a atracada), operativa molt important per a la reducció de costos i optimització de vaixells, ja que permet gràcies als seus calats (11,9 metres i 15,1 metres respectivament) operar amb vaixells de fins a 40.000 tones i 120.000 tones, respectivament. Per tant, Euronergo està preparada per ser un hub operatiu en el mar Mediterrani.

Transmar

La consignatària Transmar és una empresa fundada en 1996 a Tarragona dedicada als serveis logístics maritimoportuaris. Té presència en els principals ports espanyols i opera en els majors ports d’Itàlia, França i Nord d’Àfrica (el Marroc, Algèria, Líbia i Egipte). Empresa de serveis adaptats a la indústria del negoci marítim des del Port de Tarragona i actua en consignació de vaixells, despatxos duaners, estiba, desestiba i transbord, logística de mercaderia a granel, càrrega general i project cargo, recepció, lliurament i emmagatzematge de mercaderies.

Moll Química

El moll de la Química ha comptat amb una inversió pública de 76 milions d’euros i l’ampliació total ha consistit en 36 hectàrees.

El Port de Tarragona podrà moure fins a 6 milions de tones anuals de productes químics, 4 milions més que actualment, després de l’ampliació del moll de la Química.