El PP s’emmiralla en els pàrquings de Reus

Alejandro Fernández proposa un preu màxim de 4 euros de dia i de 3 euros de nit

Per . Actualitzat el

El portaveu del Partit Popular de Tarragona, Alejandro Fernández, ha presentat la proposta tarifària per als pàrquings de la ciutat, amb un preu màxim de 4 euros de dia i 3 euros de nit, i ha instat l’Ajuntament a «iniciar un procés de negociació amb totes les parts implicades perquè ho han fet altres ciutats i perquè si continuem amb la política actual ens trobarem que aquestes altres ciutats en passaran per davant; hem de ser competitius».

Alejandro ha explicat que «la política d’aparcament no ha de ser estrictament recaptatòria ni exclusivament d’aparcament, sinó d’una dinamització econòmica fonamental a les ciutats: per fomentar el comerç, l’oferta gastronòmica, i les visites d’un dia al nostre patrimoni. Aquest tres elements queden greument perjudicades si no hi ha una bona política d’aparcaments».

El popular ha afegit que «si la política d’aparcament és clara en termes de dinamització d’una ciutat, nosaltres entrem en competència directa amb les ciutats que tenim al nostre voltant i, per tant, aquesta política ha de ser competitiva». «L’efecte dels pàrquings a Tarragona és completament dissuasoris, però en el pitjor sentit de la paraula, perquè són dissuasoris perquè la gent vingui a comprar o dinar», ha insistit.

Alejandro ha assegurat que «és inevitable mirar als nostres veïns de Reus» i ha detallat les diferències amb la política d’aparcaments de Tarragona: «A Reus, tarifa màxima al dia de 4 euros en el cas dels pàrquings públics; a Tarragona una mitjana de 12,60 euros. En el cas dels privats oscil·la a Reus entre 3 i 13 euros, i a Tarragona entre 18 i 27 euros. Són unes diferències brutals que fan que no siguem competitius». També ha criticat «la política informativa dels nostres pàrquings, que és totalment nefasta. La gent que ve a Tarragona sap que pagarà molt, però no quant».

Per aquest motius, Alejandro considera que «tota la política d’aparcament ha d’anar adreçada a tenir un preu màxim de dia de 4 euros, i màxim de nit de 3 euros». «Això requereix un procés de negociació amb els concessionaris privats, o el Port de Tarragona en alguns casos, i aquests ho volen fer, per una raó fonamental: perquè tenen en alguns casos els pàrquings buits; prefereixen negociar una baixada de tarifes i que l’Ajuntament faci una campanya de promoció per tenir rotació, que tenir-los morts de riure, com passa per exemple al pàrquing del Serrallo», ha explicat.

Segons el Popular, «això tindria quatre conseqüències extraordinàriament positives: la gent deixaria de donar voltes per intentar trobar aparcament, fet que genera problemes de mobilitat; la possibilitat real d’eliminar zones blaves indiscriminades amb afany recaptatori; redefinir les zones taronges i verdes que han general molèsties i queixes entre els veïns; i pot permetre ampliar les zones d’aparcaments de motocicletes».

Alejandro ha advertit que «si nos ens volen escoltar, aquesta serà una de les nostres propostes fonamentals de cara al proper mandat si els ciutadans ens atorguen la seva confiança; aquest procés de negociació (Espimsa, part pública, part privada, Port de Tarragona) s’ha d’encetar ja i es pot fer, perquè ho han fet altres ciutats».