El Port de Tarragona reuneix més de 80 professionals al Med Hub Day

Per . Actualitzat el

El 21 i 22 de novembre, el Port de Tarragona i el clúster ChemMed organitzen la 3a edició del Med Hub Day, un workshop que reunirà més de 80 professionals de la logística de productes químics i petroquímics per analitzar el potencial dels ports de la Mediterrània i, en particular del Port de Tarragona, com a plataformes logístiques per a tràfics de granels líquids. Les jornades, patrocinades per Vopak Terquimsa, Tepsa i Euroenergo, i amb el suport d’Storage Terminals Magazine i Tank Storage Magazine, compten amb la participació de responsables d’empreses de França, Itàlia, Portugal, Regne Unit, Països Baixos i Bèlgica, entre d’altres.
Els objectius de la trobada són oferir informació sobre els nous fluxos de granels líquid a la regió mediterrània; treballar en xarxa amb clients potencials, companyies i altres parts interessades en la indústria de la cadena de subministrament; i ajudar a identificar oportunitats de negoci i àrees d’atenció per millorar la competitivitat de les empreses del sector.
La trobada que se celebra al Teatret del Serrallo, es va iniciar dijous 21 de novembre a la tarda amb la benvinguda del president del port, Josep Maria Cruset, i amb la ponència d’Arnaud Waché, de la firma AWBPSolution, sobre “Avantatges del Ports Mediterranis”. La primera jornada ha continuat amb una visita a la terminal de Vopak Terquimsa situada dins al Moll de la Química, unes instal·lacions portuàries amb una capacitat de 420.000 m3 i amb equipaments d’alt nivell per a l’emmagatzemament i tràfic de líquids a granel. El final de la jornada l’ha marcat un Speed Networking per facilitar el contacte i la generació d’oportunitats de negoci entre els assistents al Med Hub Day.
La segona jornada que té lloc avui consistirà en 5 xerrades i dos taules de debat. La primera xerrada sobre “Aprenentatges dels Ports exitosos en tràfic de granels líquids” (Learnings From Successful Ports In Liquid Bulk) anirà a càrrec de Sandra de Mey, directora comercial de North Sea Ports, una aliança entre els ports de Bèlgica de Gant i els ports neerlandesos de Vlissigen i Terneuzen. La segona ponència serà la d’Oliver Maronneaud, director IHS Markit Consulting, titulada “Panoràmica dels productes químics a la Mediterrània” (Outlook for Chemical Products in the Med). Amb un mateix enfocament, però sobre els productes petroliers, Daniel Legg, Consultor Senior de Global Gas, Nexant Energy & Chemicals Advisory, exposarà la ponència “Outlook For Oil Products In The Med”. Les dues darreres xerrades, a càrrec de Nicholas Giraud, CEO de, Forwardis, i de Andy Wilson, Cap de Recerca en de l’empresa BRS, versaran respectivament sobre el creixement empresarial a través del transport ferroviari i la intermodalitat, la primera, i sobre el mercat de l’emmagatzematge al Mediterrani, la segona.
Les dues taules de debat d’avui se centraran en les “Novetats per als clients dels operadors d’emmagatzematge” i en un intercanvi de preguntes i respostes amb els ponents experts sobre “ Oportunitats i reptes a la zona del Mediterrània”.

Tres anys millorant la competitivitat
El Port de Tarragona és un nucli mediterrani per a l’emmagatzematge i la distribució de productes a granel líquids que dóna suport a la indústria local amb instal·lacions i infraestructures de primer nivell per oferir un serveis d’emmagatzematge.
En els seus tres anys de vida, el taller Med Hub Day ha concentrat els seus esforços en millorar el potencial de la regió mediterrània com a plataforma logística de productes químics i petroquímics per convertir-se en una alternativa sostenible a la regió de l’ARA (els ports d’Anvers, Rotterdam i Amsterdam).
En aquest esdeveniment anual, experts del mercat, terminals d’emmagatzematge, ports, destinataris, agents de vaixells i empreses de productes químics i petroquímics es reuneixen per definir el que cal millorar per augmentar la competitivitat de la regió del Mediterrani, en temes com la millora les rutes logístiques actuals, la reducció de costos, la reducció del consum de CO2 o la millora en el temps d’entrega, amb l’objectiu comú de compartir visions, interessos i actius per col·laborar en l’atracció de nous fluxos cap a la regió mediterrània.