Els voluminosos que es puguin reutilitzar es recolliran a domicili

Es farà a través de l’aplicació ‘Millorem Torredembarra’ i els objectes es lliuraran a Càritas per a fer-ne un ús social

Per . Actualitzat el

La Regidoria de Sostenibilitat de l’Ajuntament de Torredembarra ha presentat aquesa setmana un nou servei de recollida de voluminosos reutilitzables, amb finalitat social, que es prestarà a través de l’aplicació de gestió d’incidències “Millorem Torredembarra”. A grans trets, el regidor de Sostenibilitat, Joan Torras, ha exposat que l’objectiu és reduir la quantitat de voluminosos que tenen com a destí les plantes finalistes, donant-los una segona vida amb la incorporació d’un circuit social. De fet, aquesta acció es troba prevista en el Pla local de prevenció de residus municipals 2017-2020.

El sistema a seguir és molt simple. Les persones que tinguin al seu habitatge un objecte que encara es pugui utilitzar però que ja no el vulguin cal que avisin l’Ajuntament a través de l’aplicació “Millorem Torredembarra” (foto + geolocalització + missatge). La recollida del voluminós és a domicili (operaris de la Regidoria de Sostenibilitat en horari laboral o empresa de recollida de residus fora de l’horari laboral). Els voluminosos es traslladen a un magatzem municipal i d’allí tots els que poden utilitzar de nou es lliuraran a Càritas Torredembarra per als usuaris de l’entitat.

La cap de Medi Ambient de l’Ajuntament, Elisenda Forés, ha explicat que les dades demostren per un costat que la ciutadania utilitza cada vegada més l’APP “Millorem Torredembarra” i que les queixes sobre voluminosos i contenidors han estat les més destacades en matèria de sostenibilitat des que l’aplicació es va posar en marxa el mes de març de l’any passat. El 2018 es van rebre 186 queixes de temes de sostenibilitat dels quals 64 eren sobre voluminosos i 61 de contenidors, i de les 104 rebudes enguany, 66 són de voluminosos i 4 de contenidors.

Per a posar en marxa aquest projecte, la Regidoria de Sostenibilitat compta amb una subvenció de prop de 20.000 € de l’Agència de Residus de Catalunya i més enllà d’aquesta primera acció es preveu una segona fase en què el circuit social s’ampliï a la ciutadania en general  a través de l’elaboració d’un reglament i de la promoció de la reparació de béns i productes.

En la presentació del nou servei de recollida de voluminosos per a usos socials, hi han estat presents el director de Càritas de Torredembarra, Pere Bosque, i el responsable del servei de “La Llar” d’aquesta entitat, Ildefonso Cobo. Tots dos han destacat que aquesta col·laboració amb l’Ajuntament serà molt positiva i que tot el que actualment els arriba té sortida (previ un pagament simbòlic, la recaptació del qual es destina a la compra d’aliments, ulleres, etc.). Especialment, han fet una crida a disposar de mobles en bon estat i en format petit. Actualment, Càritas de Torredembarra  dona suport directe a 164 famílies (unes 400 persones) en l’àmbit dels aliments.

Per la seva part, el regidor de Via Pública i Manteniment, Raúl García, ha recordat que aquesta aplicació de gestió d’incidències es va posar en marxa el mes de març de l’any passat a iniciativa del regidor Vale Pino, i que el balanç durant tot aquest temps ha estat molt positiu ja que de les 1.909 incidències que s’han gestionat, s’han pogut solucionar un total de 1.854 (més del 97%), 16 estan pendents de resolució i 39 han estat desestimades.