«Les regidories més ben gestionades en la darrera legislatura han estat les del PP»

José Luis Martín candidat del PP a l’alcaldia de Tarragona

Per . Actualitzat el

En José Luis Martín es presenta per primera vegada com a cap de llista del PP a l’alcaldia de Tarragona. El darrer candidat popular a les eleccions de 2015 va ser Alejandro Fernández, actualment cap de la formació a Catalunya, que en el seu moment va aconseguir una representació de quatre regidors. Aquesta representació ha estat suficient per entrar dins del govern municipal en el tram final de la legislatura gràcies a un pacte estable amb el PSC de Ballesteros. En els darrers dos anys el grup municipal liderat per Martín s’ha responsabilitzat d’àrees estratègiques del govern com ara Presidència, Espais Públics, Contractació, Turisme, Mobilitat, Protecció Civil i Esports, entre altres.

Imagino que encapçalar una llista electoral és molt diferent de formar-ne part.
Sí. Jo ja havia participat en tres campanyes electorals per a les municipals anant com integrant de la llista del PP per Tarragona. El cap de llista en els darrers comicis era l’Alejandro Fernández. I la veritat és que la cosa canvia molt. Quan vas de número quatre estàs per ajudar el candidat i per participar en aquells actes on l’equip considera que ets necessari. En canvi, com a cap de llista, he d’estar present en tots els esdeveniments, estar sempre molt concentrat en els missatges que vull donar i complir una agenda molt atapeïda durant molts dies seguits. A més a més, està l’atenció als mitjans de comunicació, la participació  en tots els debats electorals… Però és quelcom que faig amb molt de gust i amb tota la il·lusió del món perquè estem convençuts del nostre projecte de ciutat.

El PP ha format part del govern de Tarragona en els darrers anys, per tant, entenc que uns dels seus arguments a l’hora de demanar el vot és la defensa de la seva acció de govern.
És cert. Sincerament crec que el PP ha fet una bona feina al capdavant de les regidories d’Espais Públics, Mobilitat, Esports, Turisme… Tothom reconeix que les àrees portades per la nostra formació han estat les més ben gestionades de tot l’Ajuntament i aquesta és la nostra feina ara, en plena campanya, recordar que el PP, quan està al govern, és un partit amb el qual es pot comptar per una gestió seriosa i eficient. Per tant, sí, una part del nostre argumentari es basa a defensar la feina que hem fet a l’Ajuntament en aquest darrer tram de la legislatura.

Creu que les recents eleccions generals, en les quals el PP no va obtenir els resultats desitjats, pot perjudicar la seva candidatura aquí a Tarragona?
Jo diria que no. Són dues eleccions totalment diferents i el PP aquí, a Tarragona, té una base de votants molt consolidada que en les eleccions locals acostuma a mobilitzar-se. És cert que en els comicis estatals hi ha hagut un cert vot de càstig al PP, però quan es tracta de votar per a l’administració més pròxima a la ciutadania, al final l’electorat valora molt el programa, les persones i el fet que el seu vot serveixi per a alguna cosa. I el PP a Tarragona sempre ha demostrat que sap governar.

La dinamització econòmica de la ciutat és un dels pilars del programa del PP?
Estem presentant les nostres propostes segmentades per àmbits d’actuació, però per no estendre’m li diré que el nostre projecte de ciutat es basa en quatre grans accions que, a més a més, es poden realitzar dins del termini dels pròxims quatre anys amb una inversió aproximada de 20 milions d’euros. Parlem, primer, de connectar el centre de la ciutat amb Llevant, tot urbanitzant voreres, carrils bici i miradors a les platges al llarg de tot el litoral. La segona acció és urbanitzar tot l’entorn de la T-11, de la qual sempre es parla però on no s’acaba de posar el fil a l’agulla. Aquesta acció permetrà connectar el centre amb els barris de Ponent i al mateix temps connectar els barris entre si. Aquí parlem de la instal·lació de semàfors, passos de vianants, etc., tot plegat per convertir la T-11 en una via urbana més. L’altre objectiu és recuperar la platja urbana del Miracle, que la tenim a tocar del centre però que està realment desaprofitada per al conjunt de la ciutat. Parlem de la unió real entre la Part Alta i la Part Baixa de la ciutat. Això implica reformar la Rambla Vella, que està igual que fa quaranta anys, reformar el carrer Sant Francesc, el carrer Unió, Apocada, la plaça dels Carros… en definitiva busquem que es pugui anar caminant amb un passeig còmode i agradable amb voreres dignes, enllumenat, arbrat… tot el que ara no hi ha i que perjudica molt que els veïns i veïnes de la ciutat que volen gaudir dels carrers del centre. Ara, anar de la plaça de la Font al Serrallo a peu és una odissea.

M’ha parlat de reformar la Rambla Vella.
Sí, la Rambla Vella està igual que quan era l’antiga nacional 340 que creuava la ciutat. Se li ha de donar un tomb i dignificar-la. Hem de convertir-la en un carrer d’un únic sentit i d’un carril específic per al flux d’ambulàncies i taxis per a l’Hospital de Santa Tecla. És una actuació necessària, igual que a la Part Baixa cal restaurant la plaça dels Carros i molts carrers que estan literalment abandonats.

M’està parlant, en definitiva, de dignificar els espais públics.
Sí. I ho fem amb doble intenció. Primer, convertir la ciutat en un bon lloc per als tarragonins i tarragonines. I, segon, perquè si Tarragona és una bona ciutat per estar al carrer passejant, es dinamitzarà el comerç, el turisme i la vida tornarà a moltes zones de la ciutat que ara estan deprimides.

Quan formava part del govern municipal juntament amb el PSC no l’hem sentit criticar gaire la gestió de l’alcalde Ballesteros. S’atreveix a fer-ho ara que estan en campanya electoral?
Nosaltres el que volem és explicar les nostres propostes i el nostre model de ciutat. Se’m sentirà molt poc criticar l’acció dels altres. El que li puc dir és que la bona feina que hem fet al capdavant de les regidories que teníem assignades i els recursos econòmics per desenvolupar accions concretes ha estat en tot moment condicionat per un pressupost pactat a partir de la diferència de regidors que la nostra formació tenia en relació al grup majoritari del PSC. Tot i així, mai a la ciutat de Tarragona s’havia fet una inversió de 6 milions d’euros en espais públics ni una altra aposta de 2,5 milions d’euros per renovar enllumenat. I això ho ha fet el PP en aquest tram final de la legislatura.

Com és la seva llista?
D’una banda, compten amb els regidors que tenim en l’actualitat. La que ha estat regidora de Turisme, Immaculada Rodríguez, per raons personals, es presenta tancant la llista de manera simbòlica. Però és jove i, si vol, en un futur podria tornar. De l’altra, renovem bastant la llista amb persones representatives de totes les zones de la ciutat. Dels 30 noms que configuren la llista només repeteixen 11 de la llista de 2015. La resta són tots nous.

Sempre es parla de les potencialitats de Tarragona, però mai no es concreten… què passa?
Nosaltres entenem que mai no hi ha hagut un model de ciutat. Recentment he visitat ciutats com Bilbao, Màlaga i Vitòria que han experimentat uns canvis increïbles en els darrers 15 anys. Aquí això no ha passat. Ningú no s’ha proposat mai d’una manera seriosa què volem per a Tarragona. Hem anat cobrint el dia a dia, però no s’ha concretat un model i un full de ruta.

I per què passa això? Als polítics els fa por prendre decisions a llarg termini?
A nosaltres no. Ara que hem governat, per exemple, hem posat ordre al problema de la gestió dels camps d’esports municipals, que era un tema que la ciutat arrossegava des de feia molts anys sense que ningú hi posés una solució. Vam decidir que s’havia de destinar més recursos al turisme i ho hem fet, tot incrementant la partida pressupostària en un 70%. I en el tema dels pàrquings, igual. Vam dir que s’havien de rebaixar els preus i ho hem fet. Ara aparcar tot el dia als pàrquings municipals costa 5 euros, quan durant anys costava més de 14 euros al dia. Em fa molta gràcia que ara, en campanya, hi hagi forces polítiques que diuen que volen rebaixar els pàrquings a 3 euros diaris, precisament partits que en el seu moment van votar en contra d’aplicar la tarifa de 5 euros. Tothom diu que s’ha de rebaixar el preu de l’aparcament a Tarragona, però de moment els únics que ho hem fet som els del PP. Igualment ha passat amb el turisme. Nosaltres hem apostat per un model de gestió professional i els resultats han estat molt bons en molt poc temps.

Què li diu la gent pel carrer?
Ens comenten que hem fet moltes coses bé a l’Ajuntament però que s’ha de continuar amb aquest model de gestió en els pròxims anys. Al final, la gent de Tarragona acaba veient qui treballa i qui assoleix resultats. Nosaltres en dos anys ens hem reunit 84 vegades amb associacions de veïns de la ciutat. Gràcies a aquestes trobades hem pogut solucionar moltes demandes de la població i també planificar per al futur aquelles que no han estat possibles afrontar per raons pressupostàries. Aquest contacte directe i el fet d’escoltar és quelcom molt valorat per la ciutadania i així ens ho fan saber durant aquests dies de campanya.

Què passarà en les eleccions del 26-M?
És molt difícil de pronosticar, sobretot si volem prendre com a punt de referència les eleccions generals del passat mes d’abril. El més important és que la gent voti en clau tarragonina.