La Generalitat encarrega els estudis per a la redacció del projecte del TramCamp

Per . Actualitzat el

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, s’ha reunit recentment amb els governs municipals de Tarragona, Reus, Vila-seca, Salou i Cambrils, per aprofundir en el desenvolupament del sistema de tren-tramvia i posar al dia la part catalana del pacte per a les infraestructures. S’ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) l’impuls de tres estudis per implantar aquest sistema de transport públic: l’estudi informatiu, l’estudi d’impacte ambiental i el pla especial d’infraestructura ferroviària que han de permetre implantar aquest tren-tram.

Calvet ha exposat que aquest projecte es vol portar a terme «amb perfecta seqüència amb el desmantellament i integració urbana de l’actual via de la costa, a partir de l’entrada en funcionament de la variant en velocitat alta entre Vandellòs i el nus de Vila-seca, que està pràcticament a punt però no acaba d’entrar en servei».

El conseller ha explicat que s’ha demanat reiteradament una cimera amb l’Estat i, si bé «veiem voluntat per part del Ministeri, encara no tenim data, però esperem que es pugui celebrar al llarg de les pròximes setmanes».

El titular de Territori ha dit que des del Govern també s’ha manifestat a l’Estat «la necessitat d’estudiar una variant al nord de Tarragona per al transport de mercaderies perquè aquestes passin per fora les ciutats, ja que si no ens trobaríem amb la perversió de tenir els passatgers passant per fora les ciutats i les mercaderies per dins»

Per la seva banda, la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp) i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) demanen a l’administració general de l’Estat i a la Generalitat un pla de transformació gradual de la línia Cambrils–Salou en lloc del desmantellament total. Des de les entitats asseguren que el desmantellament és una amenaça per a les actuals persones usuàries, perquè implica la desaparició del transport públic en via reservada al centre de Salou i Cambrils.

«La transformació gradual evita el disbarat de desmantellar per tornar a construir i les afectacions causades als usuaris que es quedarien sense transport ferroviari de 5 a 10 anys, sinó amb caràcter definitiu», afirmen.