La URV impulsa la inserció laboral de persones amb discapacitat intel·lectual

Es tracta del curs d’Orientació Professional per a la Inserció Sociolaboral (Inserlab)

Per . Actualitzat el

Una quinzena de joves participen en el curs d’Orientació Professional per a la Inserció Sociolaboral (Inserlab). Des del passat 26 de novembre i fins al pròxim mes de maig treballaran les competències necessàries per a la feina i descobriran la seva vocació a partir dels seus propis interessos i talents. A més de les activitats a l’aula i en tallers, els nous estudiants participaran de la vida al campus Catalunya i treballaran per millorar-lo: avaluaran l’entorn, els serveis i els objectes presents en el campus i recolliran en un projecte les modificacions necessàries perquè siguin de fàcil comprensió per a les persones amb diversitat cognitiva.Els estudiants tenen entre 18 i 30 anys, un diagnòstic de discapacitat intel·lectual, i havien d’estar inscrits al pla de garantia juvenil.

El curs, que és gratuït per a ells, va ser seleccionat pel Programa Operatiu Ocupació Juvenil de la Fundació ONCE, amb el suport del Fons Social Europeu, i proposa un model d’inclusió universitària mixt: si bé el projecte docent està pensat específicament per a 15 estudiants, tots ells participaran de la vida al campus juntament amb la resta de membres de la URV. Així, en paral·lel al programa formatiu, els estudiants d’Inserlab gaudiran d’un programa de vida universitària que garantirà la seva plena integració en la comunitat URV. L’objectiu «no és que hi hagi activitats específiques per a ells, sinó que participin de les que hi ha, com ara els castells o els concerts de l’Aula de Música», entre altres, explica Teresa Torres, professora coordinadora del curs juntament amb el professor Ángel Belzunegui, director de la Càtedra d’Inclusió Social de la URV.
El programa formatiu, de poc més de 300 hores, està pensat perquè els estudiants adquireixin competències transversals, relacionades amb l’educació emocional, les habilitats socials i laborals, l’ús de les noves tecnologies o el foment de l’autonomia personal per una vida més independent. Són, en definitiva, «competències que les empreses busquen», segons va explicar-los als alumnes Teresa Torres el primer dia de classe.