La Costa Daurada busca, per fi, alternatives al turisme de sol i platja

Després d’un 2018 difícil, la marca vol desestacionalitzar la temporada promovent atractius com el patrimoni, la natura o la gastronomia

Per . Actualitzat el

La Costa Daurada obre els ulls i per fi vol començar a posicionar-se com a destinació que va més enllà del típic turisme vacacional de sol i platja. Almenys aquesta és la percepció que es té quan es visualitza la nova campanya publicitària impulsada per la marca turística, que aposta per donar a conèixer gràficament altres atractius del territori com ara la gastronomia, la natura, l’enoturisme, les activitats a l’aire lliure o el patrimoni de la ciutat de Tarragona. La nova imatge de la Costa Daurada, en la creació de la qual el Patronat de Turisme de la Diputació ha invertit prop de 40.000 euros, intenta donar una visió més àmplia del territori promocionant productes especialitzats que allarguen l’exercici turístic més enllà dels mesos de la temporada alta d’estiu.
El turisme familiar continua sent el protagonista dels anuncis dedicats als productes turístics de la Costa Daurada, de reconeguda tradició entre aquest públic: litoral, natura-interior, gastronomia i patrimoni cultural. Ara, a més, s’afegeixen quatre anuncis centrats en l’oferta d’especialització en alguns productes que pretén diversificar i ampliar la tipologia de visitants. Es tracta del turisme de negocis o MICE (de l’acrònim, en anglès, de reunions, incentius, congressos i esdeveniments), l’enoturisme, el golf i el cicloturisme i ciclisme. Els objectius fixats per la nova campanya, presentada el passat mes de setembre, han estat augmentar la notorietat de la marca; reforçar-ne els atributs com a destinació familiar i associar-la als quatre productes turístics d’especialització, i incidir en la fidelització i la millora de l’experiència i satisfacció dels visitants que ja tenen la Costa Daurada com a destinació habitual. Es recullen, així, les línies d’actuació del Pla de Màrqueting de Catalunya que fixa, entre altres reptes, la necessitat de donar resposta a les noves modalitats de turisme, al canvi d’activitats, i d’enfocar-se cap a la demanda.

L’eslògan comú dels anuncis de la campanya és «Costa Daurada, captura el moment!». L’ús d’aquesta expressió, pròpia de les xarxes socials, convida a viure i també a compartir l’experiència viscuda a la Costa Daurada. Els escenaris triats per fer les diferents fotografies dels anuncis –que inclouen totes les comarques de la Costa Daurada– així com els personatges que hi apareixen, s’han alineat amb els objectius de la campanya. Es mostra així l’equilibri territorial i la descentralització de l’oferta, alhora que s’emfatitza la diversitat i el potencial d’atracció del conjunt de la Costa Daurada.

Els vuit anuncis originals de la nova campanya de publicitat es traslladaran tant als mercats català i espanyol com als mercats internacionals. S’utilitzaran suports físics, mitjançant la difusió a mitjans de comunicació escrits i audiovisuals convencionals, així com a través d’accions de promoció presencials: fires, workshops i presentacions. La campanya també serà present i s’utilitzarà per la seva difusió a plataformes i mitjans on-line.

A la recerca del turisme tot l’any

Les famílies protagonitzen els quatre anuncis dedicats a l’oferta de litoral, natura-interior, patrimoni cultural i gastronomia. Els escenaris on s’han realitzat les fotografies d’aquests originals són la platja de Sant Salvador al Vendrell, els boscos de Poblet a Vimbodí i Poblet, l’Amfiteatre romà a Tarragona i un restaurant ubicat a una antiga masia de Masmolets, a Valls.
Pel que fa als anuncis dedicats a productes turístics d’especialització de la Costa Daurada, els protagonistes reflecteixen el mercat i el públic destinatari de cada un d’ells. En el cas de l’enoturisme, parelles i grups d’amics que viatgen en cap de setmana i ponts, atrets per l’estil de vida, la gastronomia, la descoberta del paisatge. L’escenari triat, en aquest cas, és un coster de vinyes del municipi prioratí de Gratallops.

El producte de golf reflecteix el públic al qual s’adreça: grups d’amics procedents de països europeus, de mitjana edat, que viatgen a la primavera, la tardor i l’hivern, gràcies al reclam del clima, la cultura, el lleure i la gastronomia. La imatge es localitza al Club de Golf Lumine a la Pineda, Vila-seca.

En el cas del cicloturisme, el públic destinatari l’integren parelles i grups d’amics d’entre 30 i 40 anys que viatgen atrets pel clima i la possibilitat de practicar el seu esport descobrint el paisatge i gaudint dels atractius propis de la cultura mediterrània. La imatge de la campanya capta un tram de la carretera de Vilaplana a la Mussara.

Finalment, el turisme de negocis, MICE, s’adreça a intermediaris del producte, responsables de l’organització d’esdeveniments i gestors d’empreses i entitats. En aquest cas, es recull una instantània en què els protagonistes són els assistents a un esdeveniment de negocis que té lloc a un espai singular de la Costa Daurada com és el Castell de Tamarit. La diversitat i l’originalitat de les localitzacions que ofereix la Costa Daurada la converteixen en una alternativa a l’alça.