Tarragona perdrà 14 Talgos i Euromeds diaris amb el Corredor Mediterrani

ERC reclama més connexió directa entre Tarragona i Barcelona aprofitant les freqüències que deixaran lliures els trens de llarg recorregut

Per . Actualitzat el

La capital tarragonina perdrà el pas d’un total de 14 trens Euromed i Talgo un cop entri en funcionament el Corredor Mediterrani abans de final de 2018. Els trens de llarga i mitjana distància deixaran de passar per l’estació de Tarragona per fer-ho per l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona, a Perafort, instal·lació que es convertirà en el principal eix ferroviari a les comarques tarragonines. Davant d’aquesta trista realitat, el grup municipal d’ERC ha anunciat que presentarà una moció en el pròxim ple municipal per tal d’exigir que, aprofitant els solcs lliures que quedaran a la via tarragonina, s’insti les autoritats competents a millorar la connexió directa entre Tarragona i la ciutat de Barcelona.

El grup municipal d’ERC-MES-MDC vol que Tarragona disposi de més trens directes a Barcelona aprofitant les freqüències o solcs que deixaran lliures els trens de llarg recorregut a final d’any.

«Amb l’entrada en funcionament del Corredor Mediterrani quedaran lliures 14 freqüències per sentit que permetrien guanyar connectivitat amb Barcelona», explica el portaveu d’ERC Pau Ricomà. Aquestes freqüències o solcs ferroviaris són les que quedaran lliures quan els trens de llarg recorregut deixin de fer parada a l’estació de Tarragona ciutat per parar a l’estació de l’AVE. En total, són 14 trajectes d’anada i 14 de tornada que, segons els republicans, s’haurien d’aprofitar per connectar amb trens directes les dues capitals sense perjudici que, si les freqüències encaixen, es pugui allargar el trajecte a altres estacions, com ara a Reus o a PortAventura. «La pèrdua de trens de llarg recorregut al centre de la ciutat és una molt mala notícia, però hem d’aprofitar l’oportunitat que ens brinda per disposar de més trens directes entre Tarragona i Barcelona», afirma Ricomà.

Els republicans presentaran aquesta proposta al consell plenari de març esperant que tingui el suport de tots els grups polítics per elevar la petició a la Generalitat.

Ricomà assegura que «és urgent posicionar-nos de manera diligent i fer partícip el territori d’aquesta petició de més freqüències ferroviàries amb Barcelona. Creiem que hi ha prou demanda per fer viable la incorporació de més trens». Per Ricomà aquesta mesura «permetria millorar la qualitat del servei, sobretot en dies punta quan els trens van plens a vessar».