Tarragona supera els dos milions de visitants durant el 2017

Per primera vegada a la història la ciutat s’assoleix la xifra de mig milió de turistes

Per . Actualitzat el

Tarragona tanca l’any 2017 fent un balanç molt positiu del turisme a la ciutat. La consellera i presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Inma Rodríguez, ha destacat la bona temporada i el creixement sostingut de l’activitat turística. Tres xifres reflecteixen el bon any que ha viscut Tarragona. Per una banda, s’han superat els 2 milions de visitants, amb un augment de l’11% respecte al 2016. Per l’altra, s’han assolit dues xifres rècord: els turistes han arribat al mig milió per primera vegada a la història, realitzant un total d’1.410.513 pernoctacions a la ciutat.

Les dades recollides per l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci assenyalen un increment de les estades a hotels i càmpings de 2 i 3 punts, respectivament, en comparació amb el 2016. L’ocupació en càmpings ha arribat al 70,9%, mentre que als hotels ha estat del 52,5%. Els turistes que s’allotgen a la ciutat fan una estada mitjana de 2,8 dies.

La procedència dels turistes que ens visiten i s’allotgen tant en hotels com en càmpings, són, principalment, persones de la resta de l’estat espanyol que representen més del 50%. França, Alemanya, Gran Bretanya i Holanda són els països d’origen de la majoria dels estrangers que pernocten a la ciutat.

El turisme familiar es consolida com un dels principals que rep la ciutat, situant-se en el 40,7% del total de turistes que va rebre Tarragona l’any passat. El 37,4% viatja amb la parella, i el 26,5% restant ho fa en altres fórmules (amics, grups organitzats, estudis, etc.).

La descoberta del patrimoni de la ciutat és la motivació principal dels turistes que visiten la ciutat. Un 57,4% assenyalen que el llegat patrimonial és el motiu de la seva visita, un 17,5% ho fan per les platges i la proximitat al mar. I la resta ho fan pels valors que li atorguen a la ciutat la seva característica mediterraneïtat com són el bon clima, la calma i la gastronomia.

Pel que fa als excursionistes, els que ens visiten i no pernocten a la ciutat, també compten amb un perfil que es va consolidant any rere any. Principalment, es tracta de famílies que venen a conèixer el llegat romà i històric de la ciutat i més de la meitat són repetidors, ja han visitat Tarragona en anys anteriors i repeteixen.

Les xarxes socials i la web, aparadors ‘on line’
La web del Patronat de Turisme s’ha convertit en l’aparador de Tarragona, aglutinant tota la informació d’interès per al visitant i el turista amb un disseny que aposta per la potència visual de la ciutat.

Les visites a la web (www.tarragonaturisme.cat) superen el mig milió, amb un augment del 16% respecte a l’any passat. S’ha tancat l’any 2017 amb un total d’1.702.167 pàgines vistes.

Les xarxes socials del Patronat de Turisme experimenten creixements de dos dígits. Facebook ha incrementat un 18,6% els seus seguidors i Twitter ho ha fet en un 12%. A Instagram ja compta amb 19.333 seguidors, un augment del 19% respecte a l’any passat. El canal de Youtube, on es poden veure les càpsules de la campanya «Tarragona, un secret al Mediterrani», ha experimentat un creixement del 31% en el nombre de visualitzacions.

La Filmoffice, 115 produccions
La Tarragona Filmoffice és el servei municipal que facilita que la ciutat esdevingui plató de produccions audiovisuals. Aquest 2017, s’han realitzat 115 filmacions, que han convertit Tarragona en el primer municipi fora de l’àrea metropolitana de Barcelona amb major nombre de produccions.

Entre els projectes més destacats, ha tingut un gran ressò la campanya publicitària d’estiu d’Estrella Damm on apareixien racons de la costa tarragonina, i també els rodatges de la sèrie de TV Movistar Plus Félix, dirigida per Cesc Gay, i de la sèrie xinesa Wandering reborn flower. Tarragona ha estat escenari de la campanya publicitària de «BMW GO2», entre d’altres.