S’inicia la primera fase del muntatge del tram 5 de la Passarel·la Port-Ciutat

A partir del dia 16, en la segona fase, es tallarà totalment la circulació al Vial de Bryant per completar la unió del tram 5

Per . Actualitzat el

Aquesta setmana s’inicia el subministrament, muntatge, assemblatge de peces i col·locació del tram 5 de la Passarel·la Port-Ciutat, corresponent a la “Y” truncada de l’estructura metàl·lica sobre les vies del ferrocarril. Aquest nou tram correspon a l’inici de la rampa 1 des del costat ciutat-Estació fins el tram central sobre les vies del tren ja col·locat, que ja incorpora l’inici de la rampa 2 del costat ciutat-Baixada del Toro. Aquest tram se suportarà en els neoprens ja disposats per als punts construïts en l’estrep 1 i s’unirà mitjançant soldadura al tram central de l’estructura metàl·lica ja col·locat.

Aquests treballs es divideixen en dues fases:

• Fase 1 (prevista del 10 al 15 d’octubre): implicarà talls puntuals de trànsit rodat del Vial de Bryant, sempre donant pas alternatiu al trànsit mitjançant senyalística d’obra. Els treballs durant aquesta primera fase són la descàrrega de materials (peces de l’estructura metàl·lica) i el seu assemblatge.

• Fase 2 (prevista del 16 al 22 d’octubre): implicarà el tall total del Vial de Bryant entre la rotonda immediata a l’obra, situada just abans de començar el vial, i la rotonda de Via Augusta (Hotel Imperial Tarraco). Hi haurà accés restringit al Bingo des de les 9h de dilluns dia 16 fins a les 6h del diumenge dia 22. Els treballs previstos durant aquesta segona setmana són la descàrrega de la resta de materials (peces de l’estructura metàl·lica), el seu assemblatge i la col·locació en obra durant la matinada del diumenge 22 d’octubre.

Recordar que la futura passarel·la connectarà el centre de la ciutat amb el passeig marítim i la zona del Port de Tarragona. Comptarà amb 300 metres de longitud, salvarà una altura de 17 metres i permetrà fer el recorregut en vuit minuts, aproximadament.