Notíciestgn, 8 anys informant al Tarragonès i al Baix Penedès

El setmanari distribueix 25.000 exemplars setmanals a una trentena de municipis del nord de la demarcació

Per . Actualitzat el

El setmanari de distribució gratuïta Notíciestgn està d’enhorabona. Aquest mes de setembre celebra el seu vuitè aniversari als carrers dels municipis del Tarragonès i el Baix Penedès, on durant tot aquest període ha distribuït un total de 9,4 milions d’exemplars a través d’expositors ubicats a centres sanitaris i socials, a negocis de particulars i a seus d’institucions públiques del territori. Tot l’equip de Notíciestgn celebra l’aniversari del mitjà amb la il·lusió intacta del primer dia i afronta una nova temporada amb el repte de continuar informant la ciutadania en una època de gran transcendència política i social. Amb una tirada setmanal de 25.000 exemplars acreditats per l’OJD i amb el suport del portal noticiestgn.cat i de les xarxes socials, la capçalera està plenament consolidada dins de l’àmbit mediàtic de les comarques tarragonines i compta amb una audiència fidel de prop de 170.000 lectors setmanals (24.000 diaris).

Un dels punts forts del setmanari Notíciestgn és la seva bona distribució. Amb una tirada de 25.000 exemplars setmanals, Notíciestgn arriba cada dimecres a un total de 32 municipis de la zona nord de la demarcació (veure gràfic superior). La publicació té presència als carrers a les poblacions del Tarragonès i del Baix Penedès a través d’expositors i de punts de lectura ubicats a centres sanitaris i socials, a espais d’institucions públiques i a establiments privats de cada municipi. A Tarragona capital (entre centre, Llevant i Ponent), la distribució és d’uns 12.000 exemplars setmanals a través d’una seixantena d’expositors als carrers i uns 50 punts de lectura. La resta d’exemplars es distribueixen estratègicament al conjunt de municipis del territori, sent rellevant el fet que es reparteix als municipis menys poblats de l’interior Tarragonès i el Baix Penedès, on molts mitjans de comunicació locals no hi arriben per estratègia comercial.

Una de les virtuts de Notíciestgn és que es difon també a través dels centres de salut que la Xarxa de Santa Tecla té implantants a les dues comarques. Es tracta de més de quaranta espais amb màxima afluència de visitants cada dia (hospitals, ambulatoris i consultoris mèdics), fet que possibilita que Notíciestgn arribi cada setmana a milers de llars. En el cas dels consultoris rurals, és normal que els veïns i veïnes del poble s’apropin cada dimecres al centre de salut per recollir el setmanari.

NotíciesTGN també es troba al centre sanitari de referència del territori, l’Hospital Joan XXIII, i a institucions com ara ajuntaments i delegacions de la Generalitat, biblioteques, centres cívics, casals, facultats de la URV, etc. La resta de la distribució es completa amb expositors a negocis oberts al públic i amb punts de lectura a bars i restaurants.

 

«Un anunci a Notíciestgn té diversos dies d’impacte a tot el territori»

Anunciar-se a Notíciestgn té un valor afegit envers la premsa escrita de difusió diària existent al territori. La seva distribució setmanal combinada amb la seva gran tirada de 25.000 exemplars fa que Notíciestgn tingui presència al carrer durant diversos dies a través dels seus expositors i punts de lectura, fet que es tradueix en més repercussió per als anunciants. «Un anunci al setmanari té diversos dies d’impacte arreu del territori», explica Joan Antoni Cano, responsable comercial de NotíciesTGN.

«El preu per impacte fa que Notíciestgn tingui una de les tarifes publicitàries més competitives de la demarcació», diu Cano, que afegeix que «el nostre setmanari és especialment indicat per a anunciants que vulguin donar a conèixer promocions per al gran públic, com ara immobiliàries i negocis de venda directa i de serveis, ja que garantim la presència al carrer durant diversos dies i això ens permet arribar a molta més gent que els mitjans de distribució diària». A banda dels anuncis convencionals, notíciestgn ofereix la possibilitat d’elaboració periodística de publireportatges i pàgines especials monogràfiques. «L’encartament de publicitat aportada pel client també funciona molt bé», afegeix Joan Antoni Cano.