Indignació a TGN davant de l’onada de multes de 200€ per aparcar la moto a les voreres

L’àrea de Mobilitat estudia crear espai per a mig centenar de motos al Passeig de Sant Antoni

Per . Actualitzat el

L’habitual permissivitat de la Guàrdia Urbana per l’estacionament de motos a les voreres s’ha tallat fa aproximadament 15 dies, just quan el trànsit de vehicles de dues rodes es multiplica pel bon temps i les àrees específiques d’aparcament se saturen. En l’última setmana, desenes de conductors s’han trobat amb una denúncia que deixarà la seva cartera amb 200 euros menys (100 en el millor dels casos per pagar aviat), i lògicament la polèmica no ha trigat a esclatar a les xarxes socials.

Els afectats per les sancions al·leguen que la ciutat no disposa de prou zones d’estacionament per a motocicletes i que la Guàrdia Urbana és més inflexible durant els mesos d’estiu

El dràstic canvi en la política de sancions ha estat especialment perceptible en tot l’eix de la Rambla Vella, voltants del carrer Sant Francesc i centre de la Rambla Nova-Balcó del Mediterrani. Els usuaris de motos es pregunten a Facebook i Twitter què poden fer per aparcar bé quan en hora punta és literalment impossible trobar un forat en tot el centre de la ciutat. Una plaça en els aparcaments principals de plaça Verdaguer, Rambla Vella (al costat de la cantonada Compte de Rius), carrer August, Rambla Nova (BBVA, La Caixa, Balcó, Moto-club), Passeig de Sant Antoni o Part Alta s’ha convertit en el premi gros de la loteria.
Els propietaris de Flowering, la nova floristeria low cost de la Rambla Vella, en ple epicentre del conflicte, asseguren que a ells les motos no els molesten en absolut, tot i que habitualment col·loquen un estètic carret de plantes i flors en territori «comanxe». «Des de fa un parell de setmanes es multa diàriament; els primers dies els agents deixaven un avís, però ara s’han posat molt durs», expliquen. «No té res a veure amb nosaltres –expliquen–, segons em va dir un policia, pel que sembla una nena s’ha cremat amb el tub d’escapament d’una moto i el seu avi ho ha denunciat».
La Guàrdia Urbana ha confirmat a Notícies TGN aquest canvi en l’aplicació de sancions: «El passat dia 8 de juny –informen– ens arriba una queixa dels pares d’una menor que al baixar de l’autocar de l’EMT es va cremar amb una motocicleta que estava estacionada a la vorera de la parada del transport públic urbà. A més, el divendres 9 de juny arriba un escrit de l’AV Tarragona Centre on demanen una actuació urgent davant l’estacionament de motocicletes a les voreres de la Rambla vella».
Malgrat promoure campanyes similars a les de Madrid i Barcelona per donar fluïdesa al trànsit estimulant l’ús de la moto, –a diferència d’aquestes grans capitals on es pot estacionar en voreres de més de tres metres si no s’obstaculitza el pas–, Tarragona prohibeix de forma genèrica en l’article 72 del títol primer de la seva ordenança d’ús d’espais públics «aparcar damunt de les voreres, passeigs i altres zones destinades al pas de vianants».
Segons la policia local, l’actuació és urgent per  l’agreujant d’aparcar davant la parada de transport públic urbà  i contenidors de brossa. «Com que des de fa temps no s’ha denunciat aquesta infracció a la Rambla Vella, i a causa del nombre de motocicletes estacionades i el costum que hi havia fins ara, durant els dies 12, 13 i 14, en ambdós torns de treball, es van posar avisos; a partir del 15, els agents denuncien en el tram de Sant Francesc a Comte de Rius, però, per evitar que el problema es traslladi, l’actuació es farà a tota la Rambla Vella… Cal dir que s’ha observat fins i tot alguna motocicleta estacionada davant de la capçalera del Circ Romà”.
El regidor de Mobilitat, Josep Acero, s’ha preocupat des del primer dia per donar resposta a les queixes dels conductors. «He donat ordre als tècnics perquè estudiïn l’opció de crear més aparcament a aquestes zones cèntriques; de moment estem mirant al Passeig de Sant Antoni amb un espai d’estacionament per a 50/60 motos i es continuen buscant altres ubicacions».

  • Carles Falcón Brunet

    Jo soc usuari de motocicleta a Tarragona, …i a l’article 74, especific sobre l’estacionament de vehicles de 2 rodes, en el seu punt 3, especifica “Els vehicles de dues rodes podràn ser estacionats en voreres o passeigs en zones autoritzades i degudament delimitades, En qualsevol cas, en la demarcació d’aquestes zones s’haurà d’evitar que siguin un impediment per a la circulació dels vianant”….doncs jo no recordo cap zona delimitada damunt les voreres o passeigs….cosa que, en molts casos, podria ser perfectament compatible amb l’us de la vorera, de forma cívica, i molt fàcil de realitzar, com a la majoria de les gran ciutats d’aquest país. El més fàcil es sancionar i prohibir, i no buscar sol.lucions i alternatives. Incentivem l’us de la motocicleta, i reduirem la congestió de la nostra ciutat.