33 municipis participen en la campanya de dinamització del comerç de proximitat

Finalitza la setmana que ve amb la participació de 1.845 comerços i 29 associacions de comerciants

Per . Actualitzat el

Un total de 33 municipis participen aquest juny en la campanya “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir” que té com a objectiu dinamitzar el comerç de proximitat en els nuclis antics dels municipis. Aquesta iniciativa compta amb la participació de 1.845 comerços i 29 associacions de comerciants i està impulsada pels mateixos municipis participants amb el suport de la Generalitat, Pimec i les quatre diputacions.

En el marc d’aquesta campanya, que porta el lema Comprar al barri té premi, aquests municipis repartiran 1.122 premis, valorats en 99.960 euros, entre els clients dels comerços adherits a la campanya. Per cada compra, el client rep una butlleta que l’habilita per participar en el sorteig  d’experiències gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles i productes típics de cadascun dels municipis participants en la campanya.

L’objectiu, a més de premiar la compra als nuclis antics, és donar a conèixer la riquesa i el patrimoni de cada municipi convidant als guanyadors a passar un dia complet  .

La campanya es va posar en marxa l’any 2011 amb la participació de 8 municipis. Ara, la seva setena edició es consolida amb la participació de 34 poblacions d’arreu del territori. Aquest any s’han afegit a la campanya Artesa de Segre, Juneda, l’Escala, Manresa, Sant  Feliu de Codines, Sant Martí de Tous i Sallent, a darrera hora.

Impuls a la compra en comerços de proximitat

La Xarxa de Barris amb Projectes està formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris i posen en marxa aquestes campanyes amb l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics i per millorar la qualitat de vida i la cohesió social.

La Xarxa de Barris amb Projectes es va crear l’any 2007, com a espai de trobada i intercanvi d’idees entre els ajuntaments que tenien en marxa un Pla de barris. Dos anys després, es va posar en marxa la subxarxa de nuclis antics, que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en tractar-se d’una prioritat compartida per tots els municipis. L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu paper de referència.

Aquests són els ajuntaments que participen o han participat a la campanya:

Arbúcies             Artesa de Segre                 Balaguer                          Besalú

Calafell               Caldes de Montbui             Centelles                         El Vendrell

Falset                  Figueres                             Juneda                             La Bisbal d’Empordà

La Selva del C.                                              Les Borges Blanques

L’Arboç               L’Escala                             Llagostera                         Lleida

Manresa             Mediona                             Mollerussa                        Roda de Ter

Roses                Sant Feliu de Codines         St. Hipòlit de Voltregà

Sallent                Sant Martí de Tous             Sant Quintí de Mediona

Solsona              Súria                                               Torelló                               Tortosa

Ulldecona          Vilanova del Camí