15 anys de diversió solidària

El dia 10 de juny tindrà lloc aquesta campanya en favor dels infants amb càncer, organitzada per Afanoc

Per . Actualitzat el

Un any més, i ja en són quinze, l’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (Afanoc) organitza la campanya Posa’t la Gorra!, destinada a  sensibilitzar a la societat i donar a conèixer l’existència del càncer infantil, per tal de normalitzar la malaltia i pal·liar les necessitats que se’n deriven a partir del diagnòstic. La festa ja és tot un referent per a la ciutadania i un esdeveniment ineludible.

La festa és el 10 de juny a PortAventura Park, que aquest any també s’ha bolcat especialment en l’esdeveniment. L’acte central, presentat pels periodistes Ricard Checa i Laia Servera, serà la lectura d’un manifest a càrrec de dos infants afectats. Serà a les 13 hores a l’escenari situat a la plaça de la Xina a PortAventura Park. La resta del dia hi haurà activitats molt diverses per al públic assistent.

La campanya «Posa’t la gorra!» és la primera font de recursos per finançar tots els serveis i accions que du a terme l’associació Afanoc així com per tirar endavant els projectes i programes previstos, donar resposta a les necessitats de les famílies, millorant les seves condicions a l’hospital, donant suport psicosocial i mantenint La Casa dels Xuklis, una casa on acullen de manera gratuïta  les famílies que s’han de desplaçar de les seves localitats perquè els seus fills i filles rebin  tractament als hospitals de referència.

La gorra, tot un símbol

Un dels efectes secundaris que pateixen els infants i adolescents malalts de càncer, el més palès, és la pèrdua del cabell i per això es tapen el cap amb una gorra. Per aquesta raó la gorra s’ha convertit en el símbol de solidaritat envers tots aquests infants.

Cada any, doncs, la gorra recorda que els nens i nenes amb càncer, són nens i nenes per sobre de tot, i també per sobre d’una malaltia que els roba una part del seu temps però mai els seus somnis, les seves inquietuds i les ganes de fer allò que els agrada fer.

El disseny d’aquest any ha anat a càrrec de la marca esportiva MUNICH, que ha creat una gorra juvenil i colorista que ja està sent un èxit. La gorra tindrà un cost de 20 € i inclou l’entrada a PortAventura Park el dia de la festa.

Més informació a:
www.posatlagorra.org