«Tarragona ciutat ha de potenciar la seva marca turística al marge de la Costa Daurada»

El president de l’Associació d’apartaments turístics i hostels de Tarragona fa balanç de l’inici de temporada

Per . Actualitzat el

El sector dels apartaments turístics s’ha fet un espai a la capital tarragonina de la mà de l’empresari Íñigo Rosell, que recentment ha estat nomenat president de l’associació que representa tant els apartaments turístics com els hostels de la ciutat. La Tarragona Associació d’Apartaments Turístics i Hostels (TAATH) aglutina ja més de 80 propietaris d’aquest tipus d’allotjaments que, segons Rosell, contribueixen a potenciar la marca de Tarragona com a destinació turística els 365 dies de l’any.

Com li ha anat al sector dels apartaments la Setmana Santa?
L’ocupació entre els nostres associats ha estat propera al 100% durant els dies forts de les vacances. De fet, ja ho prevèiem pel volum de reserves que s’estaven produint setmanes i, fins i tot, mesos abans. S’ha demostrat que la Setmana Santa de Tarragona, amb els seus actes litúrgics i processons, com sempre, són també un important atractiu turístic.

I què ven Tarragona com a ciutat turística?
La nostra ciutat és un diamant en brut. Tenim sol i platja, com tota la Costa Daurada, però, a més, oferim cultura, gastronomia, patrimoni romà, comerç, tradició, una important oferta d’oci de dia i de nit… Som una destinació única a Catalunya, sense les aglomeracions que es viuen en ciutats com Barcelona o destinacions com Salou, la Pineda o Cambrils, que basen principalment la seva oferta en el sol i la platja. L’oferta de turisme familiar que permet Tarragona va molt més allà. Els que gestionem apartaments creiem plenament en les possibilitats de la nostra ciutat per convertir-se en un referent de turisme de qualitat i, molt important, al llarg de tot l’any.

Veig que insisteix a diferenciar Tarragona de la resta de la Costa Daurada…
És que Tarragona té unes singularitats que la diferencien de la resta de municipis del seu entorn. Repeteixo, Tarragona és una ciutat viva els 365 dies de l’any, cosa que no passa amb el conjunt de la Costa Daurada, que és una destinació eminentment vacacional. A l’hivern, per posar un exemple, Tarragona és l’únic municipi costaner en què l’activitat comercial, d’oci i de cultura es manté i, fins i tot, augmenta. I és per això que la ciutat, com a destinació marca Tarragona, ha de gestionar la seva projecció turística d’una manera diferent al del turisme de sol i platja. Tarragona ha de tenir una marca pròpia que la diferenciï de la Costa Daurada. És més, m’atreveixo a dir que si la Costa Daurada vol allargar més la temporada turística necessitarà que la marca Tarragona funcioni com a punt d’atracció tot l’any. La suma de Tarragona i Costa Daurada és la clau per atreure el perfil de client que busca sol, platja, cultura, comerç, oci, esport i molt més.