Col·laboració històrica entre el comerç de Tarragona i Reus

300 botigues de les dues ciutats posen en marxa una campanya conjunta amb motiu de la Setmana del Comerç

Per . Actualitzat el

El comerç local de Tarragona i Reus protagonitzaran la setmana que ve una col·laboració històrica i sense precedents. Per primera vegada, dues associacions comercials d’ambdues ciutats, la Via T de Tarragona i El Tomb de Reus, impulsaran una campanya conjunta per tal d’incentivar el consum local enfront l’amenaça de la gran oferta de Barcelona. La campanya, sota el nom «Tot queda a casa», aglutina els interessos d’uns 300 establiments de les ciutats veïnes. Durant tota la setmana que ve, els comerços de la Via T i el Tomb de Reus repartiran 10.000 butlletes de rasca i guanya entre els seus clients i els animaran a comprar indistintament a Tarragona i a Reus, com si es tractés d’un gran i únic teixit comercial. La campanya incorporarà desfilades de moda a les dues ciutats (el dissabte de la setmana vinent) i un concurs a Facebook amb premis per als guanyadors.

Salva Minguella, president de la Via T de Tarragona, desmitifica la rivalitat comercial que presumptament existeix entre Tarragona i Reus i apunta la necessitat d’unir esforços davant l’amenaça de la potent oferta comercial existent a Barcelona. «Personalment crec que el petit comerç ha d’unir-se si vol sobreviure i convertir-se en alternativa vàlida a les grans superfícies. Tant Reus com Tarragona competim entre nosaltres, però també competim amb Barcelona. Els comerciants d’ambdues ciutats hem d’aconseguir que la gent es quedi aquí a comprar i, si ajuntem els recursos, podem aconseguir-ho». Minguella afegeix que «no crec que les problemàtiques del comerç de Reus i de Tarragona siguin molt diferents. La competència, si es fa d’una manera sana, és positiva. El que no és positiu és que, dins d’una mateixa ciutat com Tarragona, trobem fins a quatre associacions de comerciants diferents. Cadascuna va a la seva i moltes vegades es contraprogramen campanyes… estem malbaratant els pocs recursos que tenim com a teixit comercial de proximitat».

Tant la Via T com El Tomb de Reus, avalats per Empresa i Coneixement de la Generalitat, confien que la campanya sigui un èxit i es repeteixi amb noves experiències.