L’AP-7 pagarà més impostos per creuar el Tarragonès i el Baix Penedès

A partir d’aquest 2017 els municipis per on passa l’autopista cobraran a Abertis el 100% de l’IBI

Per . Actualitzat el

Els municipis del Tarragonès i el Baix Penedès per on passa l’AP-7 encenten aquest 2017 amb bones notícies. Els seus ajuntaments podran cobrar a partir d’ara a la concessionària Abertis el 100% de l’Impost de Béns Immobles (IBI) generat per l’ocupació de terreny de la infraestructura viària, fet que fins ara havia estat impossible perquè l’autopista gaudia per llei d’una bonificació de l’impost del 95% (des dels anys 70). Una vintena de municipis del Tarragonès i el Baix Penedès es beneficiaran de la supressió d’aquesta bonificació i incrementaran sensiblement la recaptació d’impostos a l’autopista. En alguns casos, com per exemple l’Ajuntament de Tarragona, el consistori passarà de cobrar a Abertis uns 25.000 euros anuals a més de 500.000. Altres poblacions, com ara el Vendrell, també recaptaran fins a 10 vegades més (de 3.000 a 300.000 euros) del que cobraven fins ara a la concessionària per aquest concepte. La implantació del 100% de l’IBI comença aquest 2017 i es mantindrà en els pròxims exercicis fins a l’any 2021, quan finalitzarà la concessió de què gaudeix Abertis.

A l’espera que tots els municipis generin els seus rebuts de l’IBI adreçats a la propietària de l’autopista, des de BASE, organisme de la Diputació de Tarragona que dona suport administratiu als consistoris més petits, ja es disposa d’una dada global sobre l’afectació que aquest increment de l’IBI de l’autopista tindrà en les arques municipals. La Diputació calcula que l’aplicació del 100% de l’impost a l’AP-7 i a l’AP-2 (ambdues amb contracte Acesa-Abertis), representarà un ingrés addicional de 2.248.389,47€ per a un total de 25 municipis del Tarragonès i el Baix Penedès (AP-7) i de l’Alt Camp i la Conca de Barberà (AP-2). En el cas de les comarques del Tarragonès i el Baix Penedès, si bé algun municipi com ara la Bisbal del Penedès acull les dues autopistes, la gran afectació ve donada pel pas de l’AP-7. Alguns exemples de l’increment d’ingressos els trobem a Creixell, on es cobraran més de 67.000 euros quan l’any 2016 es van cobrar poc més de 3.500€. A Torredembarra es cobraran 41.000 (pels 2.000€ l’any passat). A Constantí es cobraran 177.000 euros (pels 7.500 de l’any 2016) i a Altafula el rebut serà de 68.000 euros (per uns 3.400 l’any passat). A Vila-seca, que l’any 2009 va aconseguir rescabalar 400.000 euros després de guanyar un contenciós a la concessionària, es passaran a cobrar 52.000 euros (per 3.400 l’any 2016).

L'autopista AP7 al seu pas per la Riera de Gaià.T.V

L’autopista AP-7 al seu pas per la Riera de Gaià.T.V

Més de 4 MEUR en total

Captura de pantalla 2017-02-28 a las 17.35.54En total a la demarcació, segons dades de la Diputació de Tarragona, hi ha un total de 37 municipis travessats per autopistes. La quota líquida total per a totes les concessionàries i per als 37 municipis per a l’any 2017 és de 4.755.077,54 €. L’autopista AP-7 en el tram sud (des de Vila-seca fins a l’Ebre), gestionada per Aumar, deixa uns impostos anuals d’1,6 milions d’euros. La C-32, gestionada per Autopistes de Catalunya, genera uns ingressos als consistoris del Penedès de 653.000 euros. Acesa, que gestiona l’AP-7 en el tram nord i l’AP-2, deixarà aquest 2017 amb el 100% de l’IBI un total de 2,4 milions d’euros.